خبرگزاری کار ایران

جاعلی که با شماره نظام پزشکی یک متخصص پوست اقدام به درمان بیماران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۵۱۷

فردی با جعل شماره نظام پزشکی یک متخصص در مطبی در تهران فعالیت می‌کند. از قرار معلوم وکیل انجمن پوست به همه ارگان‌های نظارتی این موضوع را اطلاع داده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این فرد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها به دلیل گرایش بیشتر مردم به اعمال جراحی زیبایی گاهی اوقات شاهد کلاهبرداری‌هایی در این حوزه هستیم که یا بر اثر شاهد استفاده از مواد نامرغوب رخ می‌دهد و یا به دلیل سوءاستفاده برخی جاعلان از نام و مدارک پزشکی. اخیرا نیز فردی به نام (م.ن م) متولد ۱۳۷۲ در منطقه سعادت آباد اقدام به جعل شماره نظام پزشکی دکتر احمد مرادی (متخصص پوست، مو و زیبایی) کرده و از این طریق بیماران را ویزیت می‌کند.

احمد مرادی (متخصص پوست) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که چگونه متوجه شدید از شماره نظام پزشکی شما سوءاستفاده می‌شود، گفت: انجمن پوست که یک ان جی اوست، حدود یک ماه پیش به من اطلاع داد فردی با شماره نظام‌ پزشکی‌ام در حال فعالیت است. من همان موقع شکایت کردم اما متاسفانه در این مدت هیچ اقدامی از سوی سازمان‌های ذیربط صورت نگرفت و او همچنان به کار خود ادامه می‌دهد

او ادامه داد: من در سال ۵۹ فارغ‌التحصیل شدم و شماره نظام پزشکی‌ام زیر ۲۰ هزار است در حالی که افرادی که در سالهای اخیر فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ شماره نظام پزشکی‌شان به ۱۵۰ هزار می‌رسد حال این سوال پیش می‌آید که چگونه ممکن است فردی که زیر ۳۰ سال سن دارد؛ تشکیلاتی با شماره نظام پزشکی زیر ۲۰ هزار داشته باشد و این موضوع از دید بازرسان دور می‌ماند و او همچنان می‌تواند کار کند.

این متخصص پوست با بیان اینکه به نهادهای مختلفی ازجمله نظام پزشکی شکایت کرده اما این فرد کماکان به کار خود ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این فرد بسیار سری کار می‌کند و هر بیماری را ویزیت نمی‌کند بلکه پس از تماس تلفنی افرادی که برای او کار می‌کنند؛ مواردی را جداسازی و فقط همان‌ها ویزیت می‌شوند. او به هیچ‌وجه قبول نمی‌کند کسی را برای اولین بار ببیند. به این معنا که فرد باید در ابتدا توسط دوستان مورد اعتماد وی مورد مصاحبه قرار گیرد و اگر شرایط لازم را داشت با کدی که به او داده می‌شود؛ می‌تواند به مطب مراجعه کند.

مرادی با بیان اینکه همسر دخترش که در تهران زندگی می‌کند تلاش بسیاری کرد تا بتواند برای ویزیت نزد این فرد برود، گفت: متاسفانه همسرم که قرار بود خود را بیمار معرفی کند؛ تاکنون موفق نشده با این فرد دیداری داشته باشد و از فیلترهای او عبور کند. این ماجرا نشان دهنده این است که بازرسی‌های نهادهای متخصص در حوز سلامت تخصصی و درست نیستند و به راحتی افراد می‌توانند با جعل و سوءاستفاده از نام و شماره پزشکی دیگران فعالیت کنند.

او با اشاره به مشخصات این فرد تصریح کرد: (م. ن‌م) متولد ۱۳۷۲ است. اینکه چگونه فردی که متولد ۱۳۷۲ است می‌تواند در رشته مو و زیبایی تخصص بگیرد، خود جای سوال است. جالب‌تر آنکه او موفق به دریافت دانشنامه نیز شده است درحالی که برای دریافت دانشنامه باید طرح ارائه شده باشد و این خیلی بعید است. من در سال ۵۹ فارغ‌التحصیل شدم و تازه چند سالی است که موفق به دریافت‌ دانشنامه‌ شده‌ام.

این متخصص زیبایی با بیان اینکه نمی‌دانم چند وقت است از شماره نظام ‌پزشکی‌ام سوءاستفاده می‌شود، گفت: من اطلاعات زیادی در این باره که این فرد از چه زمانی اقدام به سوءاستفاده از شماره نظام پزشکی‌ام کرده، ندارم. مهم این است که نمی‌دانیم این فرد به سیستم نظام پزشکی وارد شده و از طریق نظام پزشکی دریافت کرده یا همه مدارک خود را جعل کرده است و با همکاری یک تیم تخصصی و حرفه‌ای توانسته چنین کاری را انجام دهد. مهم این است که این اتفاق از دید بازرسان مخفی مانده است.

مرادی خاطرنشان کرد: من سال ۱۳۵۱ وارد دانشگاه شیراز شدم و ۸ سال پزشکی عمومی خوانده و ۴ سال تخصص طب و پوست را گذراندم و از زمانی که فعالیتم را آغاز کرده‌ام، ماهی یکبار بازرسان وزارت بهداشت به مطبم می‌آیند و این به نظرم خیلی عالی است اما نمی‌دانم چگونه فردی با شماره نظام‌ پزشکی‌ام در تهران مطبی راه‌اندازی کرده و آن وقت این موضوع از چشم همه به ویژه بازرسان وزارت بهداشت دورمانده است؟!

او با اشاره به قوانین برخورد با موادمخدر در کشور انگلستان گفت: در انگلستان اگر فردی تریاک خالص عرضه کند جرمش کمتر از کسی است که تریاک ناخالص عرضه می‌کند چراکه ماده مخدر ناخالص جان یک انسان را به خطر می‌اندازد آن وقت در کشور ما؛ فردی بدون دانش پزشکی برخی را ویزیت می‌کند و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد. مدعی‌العموم باید برای حفظ جان و سلامت مردم وارد عمل می‌شد و همان زمان که ما شکایت کردیم، این فرد را بازداشت می‌کرد.

او ادامه داد: وکیل انجمن پوست به همه ارگان‌های نظارتی این موضوع را اطلاع داده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این فرد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

مرادی تصریح کرد: باتوجه به نوع ویزیت بیمار توسط این فرد؛ او قطعا هزینه‌هایی خارج از عرف و تعرفه از بیماران دریافت می‌کند. ممکن است این فرد حتی پزشک هم نباشد و فقط مدتی در کنار یک پزشک فعالیت کرده باشد. معتقدم این فرد مانند بابک زنجانی و یک ویترین است و گرنه غیرممکن است فردی به تنهایی بتواند فقط با جعل یک شماره چنین کاری را انجام دهد. امیدوارم هرچه سریعتر تا جان بیماری به خطر نیفتاده؛ مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز