خبرگزاری کار ایران

بازگشت دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر در مقطع ابتدایی به گردونه تحصیل

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۹۶۱

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش گفت: دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر در مقطع ابتدایی به گردونه تحصیل بازگردانده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فروغ السادات بنی‌هاشم(مشاور امور بانوان وزیر جهاد کشاورزی) در  نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران وزرا و دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت دوازدهم گفت: برای توانمندسازی زنان روستایی سه پروزه در این مدت اجرایی شد که یکی از آنها ترویج کارآفرینی و توسعه کسب و کار پایدار برای بانوان روستایی و عشایری بود.

وی افزود: تعدادی از این زنان که برای آنها ایجاد اشتغال شده است نشان تجاری دریافت کرده‌اند و در قالب این طرح دوره‌های آموزش کارآفرینی و مهارتی برای ایجاد اشتغال ویزه این بانوان روستایی و عشایری انجام شد.

بنی‌هاشم با اشاره به اینکه برای توانمندی زنان روستایی پروزه توسعه زنان تسهیل گر روستایی و عشایر به اجرا درآمده است بیان داشت: ۱۰ هزار نفر در این زمینه در حال فعالیت هستند و این افراد علاوه بر بخش کشاورزی به تمامی حوزه‌های خدمات وارد می شوند.

وی در رابطه با توسعه تشکل های مردم نهاد اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ صندوق اعتبار خرد در روستاها ایجاد شد که اکنون ۴۰ هزار نفر از بانوان روستایی و عشایری عضو آن هستند.

بنی‌هاشم تاکید کرد که سه هزار نفر از بانوان روستایی و عشایری از برنامه های آموزشی این صندوق ها بهره مند شدند.

در ادامه جلسه مهناز احمدی(مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش) بیان داشت: یکی از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و سایر وزارتخانه‌ها بود که طرح‌های مشترکی نیز با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری طی سال های ۹۲ تا ۹۵ داشتیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از این فعالیت ها درباره افزایش پوشش تحصیلی دختران ابتدایی در مناطق محروم بود بیان داشت: درراستای اجرای این طرح دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر در مقطع ابتدایی به گردونه تحصیل بازگردانده شدند.

احمدی با تاکید بر اینکه  در این مدت ۳۵ تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و دیگر وزارتخانه ها منعقد شد، گفت:بهبود وضعیت بهداشتی و آموزشی دختران مدارس مناطق محروم و شبانه روزی یکی دیگر از این موارد بود؛همچنین ارائه آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان از دیگر برنامه های این وزارتخانه در بخش امور بانوان به شمار می رود.

احمدی در ادامه گفت:آسیب شناسی روانی اجتماعی دخترانه متوسطه کشور از دیگر طرح های ما در دولت یازدهم بود،این طرح سال ۹۳ در هشت استان و در سال ۹۴ در تمامی استان های کشور اجرا شد که براساس آن ۲۶ هزار دانش آموز پرسشنامه های مربوطه را پر کردند.

مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اجرای طرح آموزش دختران کم توان ذهنی از دیگر برنامه های این وزارتخانه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز