خبرگزاری کار ایران

مونسان مطرح کرد:

وضعیت مناسبی در جذب گردشگر نداریم/ نمی‌توان چشم به بودجه دولتی دوخت/تدوین برنامه بالادستی برای چهار سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۵۳۹

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: بحث گردشگری یکی از مهمترین مباحث روز دنیا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مونسان در مراسم تکریم مرتضی رحمانی‌موحد و تودیع محمد محب‌خدایی به عنوان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: با وجود همه ظرفیت‌های فرهنگی هویت تاریخی کشور به‌جای قرار گرفتن در رده اول دنیا در زمینه جذب گردشگر حتی وضعیت مناسبی در منطقه نداریم.

مونسان گفت: صنعت گردشگری برخلاف دیگر صنایع که اقتصاددانان آینده روشنی برای آن پیش‌بینی نمی‌کنند صنعت رو به رشدی است. با هم‌افزایی در سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع فرهنگی و گردشگری قصد داریم اقتصاد گردشگری را ارتقاء بخشیم تا جایگاه بین‌المللی گردشگری ایران را ارتقاء دهیم.

وی افزود: بودجه دولت حدود 300 هزار میلیارد تومان است که 50 درصد صرف حقوق صندوق‌های بازنشستگی و و هدفمندی یارانه‌ها می‌شود. بخش دیگر نیز برای صندوق توسعه ملی است و دولت تنها با 150 هزار میلیارد تومان کارهای خود را به پیش می‌برد بنابراین اگر چشم به بودجه دولت داشته باشیم راه به‌جایی نخواهیم برد.

مونسان تاکید کرد: رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی را می‌توان به وسیله گردشگری به‌خصوص در شهرهای کوچک ایجاد کرد.

وی افزود: برنامه بالادستی برای چهار سال آینده تدوین کرده‌ایم که به‌زودی ابلاغ خواهد شد که معاونت‌های اجرایی برنامه‌های خود را براساس آن تحویل خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز