خبرگزاری کار ایران

پیام سرپرست وزارت علوم به کنفرانس ریاضی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۵۹۰

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت برگزاری چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، متن پیام دکتر هاشمی به شرح زیر است:

«در طلیعه دولت دوازدهم، برگزاری چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان را به فال نیک گرفته و از اینکه این کنفرانس هرساله و به‌طورمنظم ظرف ۴۸ سال گذشته، با درایت و همت انجمن ریاضی ایران و دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار شده است، بسیار خرسندم.

چنانکه روشن است علوم پایه بخشی مهم و بنیادین از نظام آموزش عالی به حساب می‌آید. عنایت و توجه اساسی به علوم پایه به طور عام و علم ریاضی به طور خاص، اولاً یک توجه کلان، آینده‌نگرانه و معطوف به حرکت به‌سوی مرزهای دانش است و ثانیاً تقویت و تحکیم توان ذهنی، قدرت فهم و ارتقای آگاهی‌های مبتنی بر استدلال و دقّت در نظام آموزش کشور را موجب می‌شود.

بدیهی است فعالیت‌های آموزشی و علمی باید در جهتی باشند که فرصت رشد و شکوفایی برای کلیه علاقه مندان بویژه چهره‌های نخبه و اثرگذار در کشور به‌وجود آید؛ تا از یک طرف زمینه ماندگاری چهره‌های علمی کشور که به‌حق سرمایه‌های انسانی این میهن هستند تقویت شده و از طرف دیگر، با تدبیر و برنامه‌ریزی، در جذب چهره‌های علمی، بیش از گذشته موفقیت حاصل آید.

لازم است از چهره برتر علمی ریاضی کشور، مرحومه پروفسور مریم میرزاخانی یاد کنم و درگذشت این نابغه فقیده را به جامعه ریاضی کشور تسلیت عرض نمایم.

در پایان از مسئولان محترم دانشگاه بوعلی‌سینای همدان و کلیه همکارانی که در برپایی این کنفرانس تلاش نموده‌اند و فرصت استفاده از نتایج ارزشمند پژوهش‌های داخلی و خارجی را برای جمعیت زیادی از اعضای هیئت علمی، آموزگاران ریاضی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم آورده‌اند، تقدیر و تشکر به‌عمل آورم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز