خبرگزاری کار ایران

درخواست هاشمی از اعضای شورای پنجم؛

مصلی را تکمیل کنید

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۲۶۳

استاندار تهران با بیان اینکه یک خواهش از شورای شهر تهران دارد، گفت: درخواست می‌کنم موضوع مصلی را در اولویت اصلی شورا قرار دهید و از بودجه هزار و 800 میلیاردی شورای برای اتمام این مکان استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تحلیف شورای پنجم، سیدحسین هاشمی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم بیش از هر چیز اهمیت دارد، گفت: ‌تهران دارای ویژگی خاصی است و کارهای خوب و بد آن کشوری می‌شود در نتیجه عملکرد شورای شهر و مصوباتش بازخورد کشوری خواهد داشت.

او ضمن تشکر از اعضای شورای چهارم ادامه داد: ما با شورای چهارم هیچ گونه چالش جدی نداشتیم.

هاشمی ادامه داد: رئیس ستاد انتخابات تهران توانست به خوبی انتخابات را اداره و مدیریت کند و ایشان تلاش کردند قانون اجرا شده و حق الناس رعایت شود.

او ضمن تشکر از میهمانان افزود: امیدوارم شورای پنجم با تعامل میان فرمانداری، استانداری و سایر نهادهای مربوط بتواند خدمات بهتری به مردم ارائه دهد چراکه این یک فرصت استثنایی است. قانون به معنای واقعی در انتخابات اعمال شد و توانستند انتخابات خوبی برگزار کنند و این انتخابات می‌تواند نمونه‌ای برای انتخاباتی بدون حاشیه و قانونی باشد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ارائه خدمات بهتر وظیفه همه ماست، در ادامه به چند نکته اشاره کرد و گفت:‌ مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس، فرمانداری همه باهم مسیر را ادامه دهند در حال حاضر شورایاری‌ها شورای مصوب ندارند به همین دلیل بازرس کل کشور حق برگزاری انتخابات پیش از مصوبات را گرفته است در همین راستا از شورای شهر و شورای عالی استان‌ها خواهش می‌کنیم مصوبه‌ای برای برگزاری انتخابات تصویب کنند و همچنین از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم دوفوریتی این طرح را در مجلس به تصویب برساند چراکه شورایاری از ضرورت‌های تهران است.

او در ادامه به معضل مشخص نبودن حریم تهران و سوءاستفاده عده‌ای از آن اشاره کرده و ادامه داد: در حال حاضر معضل آلودگی هوای تهران به شدت جدی بوده و از شورای شهر درخواست می‌کنیم در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار تهران تاکید کرد: برای ساماندهی حریم تهران ضرورت تعامل شورای شهر و استانداری و فرمانداری و همچنین وزارت راه و شهرسازی لازم است تا بتوانیم اقدامات مناسبی را داشته باشیم.

او با اشاره به آلودگی شهر تهران خاطرنشان کرد: بحث بعدی که بسیار مهم است انتقال صنایع و کارگاه‌های آلاینده به خارج از تهران است. برخی از این صنایع 25 سال از عمرشان گذشته و فرسوده شده‌اند و باید به شهرک‌های صنعتی در اطراف تهران منتقل شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای انتقال صنایع به خارج از تهران8 هزار هکتار زمین شناسایی شده و در حال انجام اقدامات آن هستیم این امر باعث می‌شود تا صنایع از تکنولوژی روز استفاده کنند همچنین از بحث آلایندگی در تهران جلوگیری شود.

او همچنین درباره ایمنی مترو تهران گفت: بحث دیگر ایمنی مترو است که از موضوعات بسیار حیاتی برای شهر تهران است و ما انتظار داریم شورای شهر تهران جلسات متعددی در این باره با ما در فرمانداری و استانداری داشته باشند تا تمام زوایای مختلف را برای ایمن‌سازی مترو تکمیل کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه یک خواسته شخصی از شورای شهر دارد، خاطرنشان کرد: ما در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و اعتقاد داریم که شیعه و 12 امامی هستیم و انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود اما بعد از 30 سال هنوز مصلی تهران تمام نشده است.

هاشمی تاکید کرد: سال گذشته که قرار بود مسابقات بین‌المللی قرآن را آنجا برگزار کنند من از مسئولان برگزاری مسابقات در خواست کردم تا مسابقات در آنجا برگزار نشود این برای جمهوری اسلامی ایران خوب نیست و انتظار شخصی من و خواهشم از شورای پنجم این است که موضوع مصلی را به عنوان اولویت اول قرار دهید.

او تصریح کرد: مبلغ هزار و 800 میلیارد تومان بودجه فرهنگی در اختیار شورای شهر قرار دارد و می‌توانید دوسال  هزینه کنید و این مصلی را به سرانجام برسانید. این کار به نفع نظام، انقلاب و شهر تهران است چراکه می‌توان از مصلی باعظمتی که ایجاد شده هم در بحث فرهنگی و هم در نماز جمعه استفاده کنیم. امیدوارم با انسجام و همدلی اعضای شورای شهر و فرمانداری و استانداری بتوانیم خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز