خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران:

اعضای شورای پنجم با رای بی‌نظیری انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۲۵۳

فرماندار تهران گفت: 21 عضو شورای پنجم با رای بی‌نظیری انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی فرهادی، فرماندار تهران با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای شروع بکار شورای پنجم است، اظهار کرد: این دوره از انتخابات کار بسیار سنگین بود و 4 هزار شعبه اخذ رای و 91 هزار عوامل اجرایی کار را انجام دادند. همچنین سه هزار نفر در این دوره ثبت نام کردند و ما 53 درصد افزایش نسبت به دوره چهارم داشتیم و در نتیجه از بین 3 هزار نفر امروز 21 نفر برای شورای پنجم با رای بی‌نظیری انتخاب شدند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه در این دوره از انتخابات 33 درصد افزایش آرا را داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر بوده‌است، گفت: در این انتخابات دو نظارت وجود داشت، نظارت شورای نگهبان به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست‌جمهوری و در کنار آن نظارت مجلس شورای اسلامی برای برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا را داشتیم.

وی ادامه داد: ما در این دوره روان‌ترین انتخابات را برگزار کردیم و در هر دقیقه 240 هزار رای در شهر تهران اخذ شد که نسبت به چهار دوره گذشته بی‌سابقه بود و در کمترین زمان ممکن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به تایید شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی رسید و با کمترین اعتراضات روبرو بودیم.

فرهادی با بیان اینکه در این دوره گرایش مردم بیشتر به سمت لیست‌ها بود، گفت: همین امر باعث شد که بجای اینکه نتایج در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پس از انتخابات اعلام شود، همان روز اول و دوم اعلام نتایج صورت گیرد.

وی با اشاره به دوره چهارم شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دوره چهارم یک دوره استثنایی از نظر گرایش‌های سیاسی بود، اما خوشبختانه به بهترین شکل ممکن اعضای دوره چهارم مصوباتی برای گره‌گشایی مشکلات مردم داشتند و همراهی و همکاری استانداری برای تصویب مصوبات شورای شهر تهران کم نظیر بوده است.

او به برخی مصوبات دوره چهارم اشاره کرد و گفت: در دوره چهارم شورا 675 مصوبه در شورای شهر تهران به تصویب رسید که 132 مصوبه را کمیته تطبیق فرمانداری به دلیل اینکه طبق قوانین نبوده برگشت زد و از این تعداد 94 مصوبه اصلاح و 38 مصوبه به هیات حل اختلاف رفت و از این تعداد نیز 19 مصوبه با نظرات فرمانداری به تصویب رسید که این نشان دهنده این است که گروه تطبیق که متشکل از فرمانداری و وزارت کشور و استانداری است به قوانین شهری آشنا هستند.

فرماندار تهران تصریح کرد: مصوبات شاخص دوره چهارم تصویب لایحه بودجه 93،94،95 و 96 بود، الزام شورای اسلامی شهر تهران به پیگیری انتخابات شورایاری‌ها علیرغم اینکه مقررات قانونی آن به تصویب نرسید، در این دوره بسیار خوب بود و شورایاری‌ها تشکیل شد. همچنین تعیین نرخ کرایه‌ها، اخذ عوارض و استقرار شعب بانک‌ها، لایحه مجوز نمایشگاه شهر آفتاب و اساسنامه آن و لایحه عملیات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مصوبات برجسته شورای چهارم است.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه با تجربه‌ای که از چهار دوره گذشته داریم و همچنین تخصصی بودن اعضای دوره پنجم قطعا دوره شکوفاتری در این دوره خواهیم داشت، گفت: طبق قانون تاکید شده جلسات رسمی شورای شهر باید در محل شورا باشد و به دلیل اینکه دوستان می خواستند بلافاصله انتخاب شهردار را داشته باشند در همین مکان مراسم را شروع کنیم.

در ادامه فرماندار تهران از هئیت رییسه سنی شورا برای آغاز مراسم تحلیف دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز