خبرگزاری کار ایران

سرلشگر باقری در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تزریق اعتبار و تجهیزات به مرزبانی/ در نظرگرفتن امتیازات خاص برای کارکنان مرزبانی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۵۵۳

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر تزریق اعتبار و تجهیزات به مرزبانی از در نظرگرفتن امتیازات خاص برای کارکنان این بخش از نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشگر محمد باقری در جمع خبرنگاران درباره جلسه مشترک با فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی گفت:‌ در این جلسه معاون‌های ستاد کل، فرماندهی و معاونان نیروی انتظامی، فرماندهی و معاونان مرزبانی استان‌ها و فرماندهان مرزبانی استان‌ها حضور داشتند و مباحث کاملی درباره تقویت مرزبانی صورت گرفت و امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ شده، با شیب مناسبی اقدامات کیفی و کمی تقویت شود.

او با توضیح درباره این اقدامات گفت: این مباحث هم در بعد نیروی انسانی پایور، هم در بعد نیروی وظیفه، مسائل مربوط به قوانین و مقررات، زیرساخت‌ها، تاسیسات و ابنیه، تسلیحات، تجهیزات در ابعاد مختلف مطرح و تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: معتقدیم مسئولیت مرزبانی ماموریت بسیار حساس و قابل توجهی در کشور و نیروهای مسلح است به همین جهت امتیازات خاصی برای کارکنان این بخش از نیروی انتظامی نسبت به سایر بخش‌ها در نظر گرفته شده است. این امتیازات شامل اعتبارات و تامین تجهیزات و تاسیسات و خانه‌های سازمانی و ابنیه‌ای می‌شود. این نیروها در اولویت نسبت به سایر بخش‌های نیروی انتظامی قرار دارند. امیدواریم این اقدامات خدمات کوچکی باشد برای کارکنان مرزبانی که در مرزهای کشور و مناطق دور افتاده با بیشترین خطرات مواجه هستند و بخش زیادی از امنیت در کشور مرهون تلاش این افراد است.

سرلشگر باقری درباره سفر اخیرش به ترکیه نیز گفت: در سفر به ترکیه با رئیس ستاد ارتش ترکیه در خصوص مسائل مرزی مشترک بین دو کشور بحث کرده و بحمد الله در آنجا توافقات خوبی انجام شد.

او با بیان اینکه ترکیه به مرزهای مشترک نیز توجه بیشتری دارد، گفت: ‌در این مذاکرات درباره انسداد و بستن مسیر قاچاقچیان هم از جهت انسانی و هم به لحاظ مهندسی صحبت شد که فعالیت‌های خوبی آغاز شده و ما نیز استقبال می‌کنیم. همچنین در این سفر درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته که در مرزها صورت گرفته گزارشی ارائه شد. معتقدیم اقدامات ایران و ترکیه در مرزهای مشترک مکمل یکدیگر خواهد بود و برای امنیت بهتر و مقابله با قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و سایر قاچاق‌ها که مشکلاتی را برای امنیت و مسائل فرهنگی دو کشور ایجاد می‌کند، مباحثی مطرح شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشریح کرد: در این سفر همچنین درباره مقابله با تروریسم در مرزهای مشترک و جلوگیری از عبور تروریسم که بعضا اتفاق می‌افتد و ناامنی‌هایی را ایجاد می‌کند توافقاتی صورت گرفت که انشاالله با سفر رئیس ستاد ارتش ترکیه به ایران این مذاکرات جمع بندی خواهد شد. انشاالله در این سفر مباحث نهایی و کامل می‌شود و درباره مباحث امنیت منطقه‌ای نیز به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در سفر به ترکیه در خصوص امنیت منطقه‌ای صحبت‌های مفیدی انجام شد، ‌خاطرنشان شد: درباره سوریه و عراق مباحث خوبی صورت گرفت. نقش ایران و ترکیه در برقراری آرامش و امنیت در سوریه در تقویت روند مذاکرات آستانه توسط نیروهای مسلح دو کشور موضوع اصلی مذاکرات ما بود و خصوصا در منطقه ادلب، که این روند در حال برقرار شدن است. همچنین استقرار کامل حکومت قانونی کشور سوریه در مناطق مختلف بخصوص در شمال سوریه که متجاوزان آمریکایی بدون کسب مجوز از دولت قانونی سوریه در آنجا حضور دارند و باید حاکمیت سوریه در آنجا اعاده شود، توافقات خوبی انجام شد.

سرلشگر باقری درباره عراق نیز گفت: درباره احتمال وقوع همه پرسی برای اتصال شمال عراق در این مذاکرات دوجانبه مباحثی صورت گرفت. اشتراک کامل بین دو کشور وجود دارد که جغرافیای سیاسی کشورهای منطقه از جمله عراق نباید تغییر کند و هر گونه مباحثی درباره اختلافات کردستان با دولت مرکزی بغداد باید در چارچوب قانون اساسی عراق صورت بگیرد. تغییر جغرافیای سیاسی منطقه با توجه به اختلافاتی که به اکراد و دولت مرکزی درباره کرکوک و مناطق مختلف وجود دارد می‌تواند موجب آغاز تنش‌ها و درگیری‌هایی در داخل عراق باشد که این موضوع به هیچ وجه در داخل جغرافیای عراق محدود نمی‌شود و این ناامنی به کشورهای همجوار از جمله ایران و ترکیه سرایت می‌کند که برای ما قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز