خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور:

تخریب به صنعت کم‌هزینه و سودآور تبدیل شده‌است

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۴۶۸

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: در روزگار ما تخریب به یک صنعت کم‌هزینه و سودآور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تکریم زهرا احمدی پور؛ رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معارفه علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهوری و رئیس جدید این سازمان با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهوری، اکبر ترکان؛ دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور، محسن مهرعلیزاده؛ رئیس کمیته گردشگری اتاق بازرگانی در محل سازمان میراث فرهنگی درحال برگزاری است.

بهمن نامورمطلق (معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور) در این مراسم اظهار داشت: این تودیع و معارفه فقط به جابجایی دو رئیس سازمان محدود نمی‌شود، بلکه تودیع و معارفه دو دولت نیز تلقی می گردد، البته تفاوتی میان تغییرات در این دولت با دولت‌های پیشین وجود دارد؛ نخست اینکه تداوم فعالیت‌ها به خصوص در سطح میانی و پایینی حفظ شد و دوم اینکه با وجود منش‌های متفاوت، هر سه رئیس یک نگرش و پارادایم واحدی را دنبال کرده‌اند و به بیان دیگر این تغییرات با تدبیر دولت و تلاش‌های دکتر جهانگیری  تغییر همراه با پیوستگی بوده نه با گسستگی و به همین دلیل سازمان توانسته است موفقیتهای کم‌نظیری را کسب کند.

نامور مطلق در ادامه گفت: قانونمندی و قانونگذاری، توجه به ساختارها و زیرساخت‌ها، ترویج تفکر اقتصادی و تجاری سازی، اشتغالزایی و کارآفرینی، مردمی کردن و خصوصی سازی، انضباط و اخلاق مداری، نشاندار کردن و برندسازی، همکاری، همگرایی، به روز کردن و نوآوری و به خصوص فرهنگسازی و گفتمان‌سازی را از جمله محورهای مهم انجام شده در سازمان میراث فرهنگی دولت یازدهم برشمرد.

او افزود: از آنجا که در روزگار ما تخریب به یک صنعت کم هزینه و سودآور تبدیل شده است، گاهی این فعالیت‌ها دیده نمی‌شود یا حتی انکار می‌شود و به خاطر پیش بینی این وضعیت، هر یک از معاونتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فعالیت‌هایش را تبدیل به متن و کتاب کرده تا به یادگار بماند.

معاون سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: سازمان در حوزه میراث فرهنگی هیچگاه تا به این حد نقش جهانی نیافته، چرا که اصلا در یک دوره استرداد اموال میراثی به کشور را نداشته‌ایم، همچنین سطح هماهنگی، مشارکت و مطالبات مردمی به این اندازه افزایش نداشته است.

او افزود: در حوزه صنایع دستی نیز شاهد رشد بی‌سابقه صادرات بودیم. همچنین جلوگیری از ریزش کارگاهها، تثبیت و سپس افزایش اشتغالزایی سالانه به میزان حداقل 20 درصد، بخشی از فعالیتهای انجام شده بوده است.

نامور مطلق یادآور شد: در حوزه گردشگری، ساخت هتلها و اقامتگاهها از رشد بی نظیری برخوردار بوده و امروز کشور ما در جهان به عنوان یکی از قطب های نوظهور گردشگری شناخته می شود.

نانور مطلق گفت: ارتقای جایگاه اجتماعی و جایگاه نهادی و کسب عنوان دستگاه برگزیده در جشنواره شهید رجایی از جمله توفیقات این سازمان در دولت یازدهم است.

او گفت: برای اینکه این سازمان بتواند در ماموریتهای پیش بینی شده در برنامه‌های توسعه ای کشور به خصوصی برنامه ششم توسعه به طور کامل موفق شود و انتظارات مردم و مخاطبان خود را برآورده کند، لازم است حمایتهای بیشتری از آن صورت گیرد.

نامور مطلق بیان داشت: با وجود اینکه انتظارات و ماموریتها، بسیار افزایش یافته است، هنوز نهادهای تصمیم گیر نتوانسته‌اند امکانات و اعتبارات را با وضعیت جدید هماهنگ کنند، تصویر و تصمیمات دیرتر از واقعیتها و فعالیتها تغییر می کند و این خود موجب کندی فرآیندها می شود.

وی از دکتر روحانی و دکتر جهانگیری درخواست کرد نهادها و وزارتخانه ها را نسبت به  همکاری بیشتر ترغیب کنند.

معاون سازمان میراث فرهنگی به سهم قابل توجه زهرا احمدی پور، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی در موفقیت این سازمان اشاره کرد و گفت: وی مدیری کوشا، متعهد و دلسوز است که توجه خاصی به محرومان دارد و در همین فرصت اندک توانسته در این زمینه ها کارهای خوبی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه احمدی پور در سخت ترین شرایط سازمان میراث فرهنگی را تحویل گرفت، بیان داشت: همه می دانیم که در ماه های پایانی یک دولت تا چه حد مدیریت دشوار و سیال می شود. استادان میراث فرهنگی، هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری وی را فراموش نخواهند کرد.

نامور مطلق خطاب به مونسان گفت: تغییر سه رئیس در یک دولت برای رئیس جدید سازمان یک فرصت محسوب می شود، زیرا او سه مدل مدیریتی را پیش رو دارد و می تواند نقاط قوت هریک را گرفته و با افزوده‌های خویش، مدل ترکیبی را صورت بندی کند.

او تاکید کرد: کارنامه دولت دوازدهم، وضعیت معیشتی مردم و همچنین سرشت دولت سیزدهم و سرنوشت کشور را شکل خواهد داد،خوشبختانه هم شرایط دولت بهتر شده است، هم مجلس هماهنگ تر و هم اغلب نهادهای عمومی از جمله شهرداری ها همراه ترند، بنابراین سازمان میراث فرهنگی، بیشترین عناصر را برای موفقیت در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز