خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری:

بیش از ۵۰۰ رشته ورزشی مرسوم در روستاها وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۷۴

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: بیش از ۵۰۰ رشته ورزشی مرسوم در روستاها وجود دارد که می‌توان به رشته‌های ورزشی کشور اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل رضوی (معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری)در نشست خبری که در ساختمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، بیان داشت: در معاونت توسعه روستایی مشکلات روستاها را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه این موضوع شدیم که برخی از عوامل که موجب افزایش جمعیت حاشیه‌نشین شهرها شده‌ مغفول مانده است، در حقیقت برخی از عوامل کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از این مسائل آداب و رسوم روستاها و غذاها و ورزش‌های مرسوم است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ به شکلی که پس از بررسی، مشخص شد بیش از ۵۰۰ رشته ورزشی مرسوم در روستاها وجود دارد که می‌توان به رشته‌های ورزشی کشور اضافه کرد.

او افزود: معاونت توسعه روستایی با همکاری فدراسیون ورزش‌های روستایی و وزارت ورزش و جوانان پس از بررسی‌ها درخصوص محل برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی روستا نتیجه گرفت نخستین دوره این جشنواره در شاهین‌شهر اصفهان برگزار شود.جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا، دوم و سوم شهریورماه در شاهین‌شهر اصفهان و با حضور ۷۴۴۴ ورزشکار زن و مرد برگزار می‌شود.

رضوی در رابطه با شرکت‌کنندگان خارجی در این مسابقات بیان داشت: در این دوره به صورت رسمی از کشورهای خارجی دعوت نشده است، اما برای برگزاری دوره‌های بعد موضوع دعوت از سایر کشورها را مدنظر خواهیم داشت. تاکید می‌کنم که معاونت توسعه روستایی مبلغی از محل دولتی برای این جشنواره هزینه نکرده است.

رضوی تاکید کرد: ۷۴۴ ورزشکار از ۳۱ استان کشور در این جشنواره شرکت می‌کنند از این تعداد ۴۳۰ ورزشکار مرد در ۷ رشته ورزشی و ۳۱۰ ورزشکار زن در ۶ رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. در برگزاری این جشنواره جهت تکریم آداب و رسوم روستاها، از موسیقی استان‌های کشور نیز بهره گرفته خواهد شد. بی‌تردید علاوه بر توان‌افزایی اقتصادی روستاها باید آداب و رسوم آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم چراکه این موضوع نیز از مهاجرت روستانشینان به سمت شهرها جلوگیری می‌کند.

او در رابطه با مشکل اشتغال و اقتصادی روستاها بیان داشت:‌ این مسائل مهم‌ترین معضلات روستاهای کشور است. برای توسعه اقتصادی روستاها درخواست برداشت مبلغی جهت ارائه تسهیلات به روستاییان از محل صندوق توسعه ملی را داشتیم که در سال ۱۳۹۵ برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری به همراه طرحی در قالب یک نامه به مقام معظم رهبری نوشته شد که ایشان فرمودند موضوع را از طریق مجلس و با فوریت طی کنیم. نهایتا در تیرماه سال جاری مجلس تصویب کرد که از طریق بانک کشاورزی و با کارمزد قرض‌الحسنه این مبلغ در اختیار اشتغال و توسعه روستایی قرار گرفت. البته تا این لحظه شورای نگهبان موافقت خود را با این مصوبه اعلام نکرده است.

او افزود: آیین‌نامه اجرایی این مصوبه باید توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شود که ما این آمادگی را داریم به محض ابلاغ مجلس به دولت برای اجرا این کار را انجام دهیم؛ در حال حاضر نیز برای ارائه تسهیلات به روستاییان بالای ۲۰۰۰ میلیارد تومان با کارمزد ۸ درصد می‌توانیم اعتبارات توزیع کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز