خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر:

مرگ ۳ زائر ایرانی بر اثر ایست قلبی/ تعداد زائران فوت شده به ۴ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۱۲۲

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: عملیات درمانی و امدادرسانی به زائران در مناسک حج روند خوبی را در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه طی می کند.

به گزارش ایلنا، دکتر سیدعلی مرعشی اظهار کرد: در مکه مکرمه تقریبا ۷۰ مطب و درمانگاه برای خدمات رسانی در هتل های محل استقرار زائران فعال است و در مدینه منوره نیز درمانگاه ها و بیمارستان هلال احمر فعال و در حال ارائه خدمت به زائران است.

وی ادامه داد: آمار مراجعات زائران به مطب ها و درمانگاه های بسیار کم است.

مرعشی به تعداد زائران بستری در بیمارستان سعودی در مدینه منوره اشاره کرد و گفت: ۴ زائر در حال حاضر به دلیل لخته شدن خون، پیچ خوردگی روده، کمبود پلاکت و مشکل گوارشی در این بیمارستان بستری هستند.

وی افزود:‌ وضعیت سه نفر از این بیماران مساعد است و تنها زائری که بر اثر پیچ خوردگی روده مورد عمل جراحی قرار گرفته، حال مساعدی ندارد.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: در مکه مکرمه هم ۵ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند و هشت نفر دیگر هم در بیمارستان هلال احمر بستری هستند.

مرعشی به آمار زائران فوت شده ایرانی در مناسک حج امسال اشاره کرد و گفت: علاوه بر زائری که هفته گذشته در مکه مکرمه فوت شد(علی ناز سالار پور از هرمزگان)، سه زائر دیگر نیز تاکنون بر اثر ایست قلبی جان باخته اند.

وی افزود: زهرا توکلی ۵۶ساله از کاروان ۳۲۰۱۶ هرمزگان و محمد قیاسی ۶۱ ساله از کاروان ۱۹۴۴۸ مشهد هر دو بر اثر ایست قلبی جان باختند و روز گذشته(پنج شنبه) نیز رستم علی چراغ پور ۷۲ ساله از کاروان ۴۱۰۱۰ استان البرز در بیمارستان النور مکه مکرمه بر اثر ایست قلبی جان باخت.

عملیات اعزام ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی حج تمتع ۹۶ که از ۸ مرداد آغاز شده است، تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز