خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران:

شیوع بیماری‌های اعصاب و روان با صنعتی شدن جهان/ ورود داروسازان به موضوع اعتیاد و تجویز منطقی داروهای اعصاب

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۰۳۰

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور به شمار می‌رود، تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری همایش داروسازان ایران، به موضوعات شیوع بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، سیدحمید خوئی در آستانه برگزاری شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: این همایش با حضور حدود دو هزار نفر از همکاران داروساز و حرف مرتبط دوم تا پنجم شهریور به مدت سه روز برگزار می‌شود.

او افزود: در روز آخر این همایش، جشن داروسازی در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد و در طول همایش نیز بیشتر 40 شرکت تولیدکننده و واردکننده دارو تازه‌ترین دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اضافه کرد: موضوع داروهای مربوط به اعصاب و روان و اعتیاد نیز در شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، چراکه این دو مقوله در دهه کنونی و آینده بسیار حائز اهمیت است.

خوئی با بیان اینکه جوامعی که صنعتی‌تر هستند شیوع بیماری‌های اعصاب و روان در آن بیشتر است، اظهار داشت: بیماری‌های روان بیشتر متولد صنعتی شدن در روابط بشری هستند که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است.

او یادآور شد: اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور بوده که لازم است توجه بیشتری نسبت به پیشگیری و درمان آن شود و این موضوع در کنار مباحث سیاسی و اقتصادی مورد غفلت واقع شده است.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران با تأکید بر اینکه سیاست ملی مبارزه با اعتیاد را به درستی در کشور نداریم، تصریح کرد: در صورتی که معتادان بیمار به شمار روند، باید درمان شوند و ما تلاش کرده‌ایم در شانزدهمین همایش داروسازان ایران، گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز