خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی:

تذکر همراه با خشونت درمورد بدحجابی ممکن است تاثیر منفی داشته‌باشد/وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین در مشهد/برخی حاشیه‌نشینان شناسنامه ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۲۳

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی؛ بر ضرورت توجه به ادبیات پلیس در پیشبرد ماموریت‌های مقدس نیروی انتظامی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت ا... مکارم‌شیرازی در دیدار با فرمانده انتظامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان انتظامی این استان گفت: انتصاب "سردار کریمی "را به عنوان فرمانده انتظامی استان تبریک می‌گوییم و امیدواریم در پاسداشت توفیق خدمتگزاری برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع) منشا خدمات شایسته و ارزنده‌ای باشید.

آیت ا... مکارم شیرازی افزود: پلیس رضوی با انجام وظایف و ماموریت‌های خطیر و حساس خود، هم به کشور و نظام اسلامی‌مان خدمت می‌کند و هم خادم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج و حریم نورانی امام رضا(ع) است که با توسل به امام مهربانی‌ها می‌تواند به اهداف عالی خود برسد و رضایت و خرسندی ولی نعمت‌مان را نیز در کارنامه درخشان خود داشته باشد.

وی گفت: برقراری امنیت در حاشیه و متن شهر مشهد مقدس از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و پلیس باید در این دو عرصه برنامه ریزی مدیریت شده‌ای را داشته باشد.

آیت ا... مکارم شیرازی گفت: حاشیه شهر مشهد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت ساکن، افرادی را در خود جای داده که به خاطر ازدواج با اتباع خارجی و ... بی‌هویت هستند و شناسنامه ندارند که این بی‌هویتی‌ها برایشان بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به ایجاد و احداث پروژه‌های فرهنگی و تبلیغی در حاشیه شهر مشهد گفت: هر چه حضور پلیس در کنار دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و دیگر سازمان‌ها در حاشیه شهر پررنگ تر باشد به اهداف نظام که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کنترل جرایم و بزهکاری‌ها است نزدیک‌تر خواهیم شد.

مرجع عالیقدر تشیع گفت: امنیت در متن شهر مشهد نیز دارای ابعاد خاصی است.

وجود بارگاه امام رضا(ع) و حضور میلیون‌ها زائر دلباخته زیارت حرم مطهر امام رئوف می‌طلبد تا نظم و امنیت شایسته این بارگاه ملکوتی را به بهترین نحو ممکن برقرار سازید. نکته دیگر این که مشهد به نقاط تلفیقی جمعیتی نزدیک است و این امر نیز نیازمند مطالعه اجتماعی و برنامه‌ریزی فرهنگی برای جلب مشارکت‌های همگانی در تولید، برقراری نظم و امنیت عمومی است.

اما نکته سوم نزدیکی مشهد به مرزها است که این موضوع نیز اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر ادبیات پلیس در پیشبرد ماموریت‌های انتظامی و ترافیکی اشاره کرد و گفت: ادبیات نیروی انتظامی باید اجتماعی و نماد رافت و محبت باشد چرا که در یک موضوع به عنوان نمونه تذکر در بدحجابی به یک فرد اگر ادبیات پلیس با خشونت باشد ممکن است تاثیر منفی در پی داشته باشد.

آیت ا... مکارم شیرازی تاکید کرد: پلیس باید در انتخاب ادبیات خود حرفه‌ای عمل کند و اخلاق اسلامی را سرلوحه کار داشته باشد.

در ابتدای این دیدار سردار "قادر کریمی" گفت: برقراری، حفظ و تامین نظم و امنیت عمومی در حاشیه شهر، برخورد با‌ آسیب‌های اجتماعی به خصوص پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی با مشارکت آگاهانه شهروندان و مقابله جدی و قاطعانه با عاملان قاچاق و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و بهره‌گیری از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌های پلیسی از مهم ترین اولویت‌های پلیس خراسان رضوی است که با راهبردهای علمای دین و مراجع تقلید و پشتیبانی مردم، ثابت قدم به پیش خواهیم رفت.

حجت الاسلام "حکمتی پور"، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار توفیق دیدار و بهره‌مندی از بیانات راهبردی مرجع عالیقدر تشیع را بهترین فرصت برای پلیس رضوی دانست تا در مسیر حرکت خود برای خدمت به نظام اسلامی و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا(ع) پر صلابت به پیش رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز