خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برگزاری آزمون هدایت تحصیلی برای اولین بار/دانش‌آموزان اتباع خارجی هیچ مبلغی برای تحصیل پرداخت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۵۱

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از دانش‌آموزان ابتاع خارجی هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود،‌ درباره امتحان هدایت تحصیلی گفت: این امتحان در جهت کسب حد نصاب نمره برخی دروس برای دانش‌آموزانی است که نمره حد نصاب رشته مورد علاقه خود را کسب نکرده‌اند.

علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش) درگفت‌و‌گو با ایلنا درباره آزمون هدایت تحصیلی گفت: در آیین‌نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم و طبق دستور‌العملی که به مدارس ارسال شده برای ورود به رشته‌های مختلف ازجمله شاخه نظری و فنی در برخی دروس حد نصاب نمره نیاز است. به طور مثال اگر دانش‌آموزی علاقه‌مند به رشته ریاضی باشد و حد نصاب نمره درس ریاضی در پایه‌های هفتم،‌ هشتم و نهم 14 باشد و نتوانسته باشد این نمره را کسب کند،‌ می‌تواند در شهریور همراه با دانش‌آموزانی که در این درس به اصلاح نمره کافی نیاورده‌اند درس ریاضی را امتحان دهد و اگر موفق به کسب حد نصاب نمره شد،‌ می‌تواند برای ورود به رشته ریاضی اقدام کند.

او ادامه داد: برای همه رشته‌ها این موضوع وجود دارد. این مسئله فرصت برای دانش‌آموزانی است که حد نصاب نمره دروس مهم برای رشته مورد علاقه خود را کسب نکرده‌اند. البته در دستورالعملی که به مدارس ارسال شده برای دانش‌آموزانی که نمی‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند یعنی نمرات حد نصاب آن رشته را کسب نکرده‌اند، روش‌های دیگری هم پیش‌بینی شده است. مثلا اینگونه دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به کمیته هدایت تحصیلی منطقه خود به نزدیک‌ترین رشته‌ای که مورد علاقه‌شان هست،‌ وارد شوند یا می‌توانند رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بروند.

زرافشان با تاکید بر اینکه این فرصت در سال‌های قبل هم در آیین‌نامه هدایت تحصیلی وجود داشت،‌ اما شرکت در آزمون برای آیین نامه جدید است، گفت: اگر دانش‌آموزی علاقه‌مند به شرکت در امتحان تعیین رشته بود و می‌خواست نمره‌اش را اصلاح کند،‌ این فرصت برایش فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش افزود: باتوجه به اینکه برخی از دانش‌آموزان در خرداد موفق به کسب نمرات قبولی نشدند،‌ بعد از امتحانات شهریور و تقریبا تا پایان شهریور هدایت تحصیلی ادامه دارد. البته دانش‌آموزانی که در خرداد موفق به کسب نمرات قبولی شده‌اند همگی با هدایت تحصیلی انتخاب رشته کرده‌اند و حدود 50درصد دانش‌آموزان پایه نهم هدایت تحصیلی شده‌اند.

او درباره اخذ شهریه از دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید گفت: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری از دانش‌آموزان اتباع خارجی شهریه‌ای دریافت نمی‌شود. در گذشته مبلغ جزئی حدود 100 الی 200هزارتومان به خاطر بالا بودن هزینه‌های تمام شده دریافت می‌شد. قابل ذکر است که هزینه تمام شده تحصیل هر دانش‌آموز برای امسال بیش از 3میلیون تومان است اما از دانش‌آموزان اتباع خارجی از دو سال قبل تا به حال هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

زرافشان تاکید کرد: در مدارس هیات امنایی یا مدارسی که دارای قوانین خاص خود هستند،‌ طبق قانون با دانش‌آموزان اتباع خارجی برخورد می‌شود اما در کل همه مدارس باید مشابه دانش‌آموزان ایرانی با آنها رفتار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز