خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

دانشکده‌های دانشگاه آزاد باید حرف اول را در کشور بزنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۶۷

رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده‌های دانشگاه آزاد باید حرف اول را در کشور بزنند و امیدواریم در این زمینه رقابت مشروعی با دیگر دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تکریم رییس واحد علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاه آزاد این روزها محل تحول و کارهای مثبت در راستای پیشرفت است و طبیعی است این دانشگاه با این وسعت نیاز به بررسی و تلاش برای ارتقای کیفی داشته باشد.

او به اهداف جدید دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: هدف دانشگاه آزاد این است که در همه جای ایران جوانان به تحصیلات عالیه دسترسی داشته باشند و این موضوع در حد امکان در اختیار همه قرار بگیرد.

ولایتی افزود: توسعه کمی بیش از حد ضرورت در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده ولی دلیل آن اقبال مردم و در دسترس قرار گرفتن امکانات دانشگاهی با حداقل هزینه بوده است. البته در این بین ممکن است گاهی توسعه کمی موجب غفلت از توسعه کیفی شود.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: در هر نقطه‌ای که مردم امکانات خواستند دانشگاه آزاد از ایجاد رشته یا واحد دانشگاهی دریغ نکرد. از طرفی ارتقای کیفی هم لازم و هم زمان‌بر است.

 ولایتی تاکید کرد: هر اندازه در حوزه علوم پزشکی فعالیت کنیم کفاف نیازمندی‌ها و در خواست‌های مردم را نمی‌دهد.

او گفت: در این زمینه مدتی دکتر طباطبایی در راس فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی آزاد بود و دکتر باقر لاریجانی نیز در مقاطعی کارهای ارزنده انجام داد و امروز شاهد این هستیم که دکتر ابطحی به عنوان فردی فرهیخته در حوزه علوم پزشکی از سوی دکتر رهبر در این زمینه معرفی شده‌اند.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم سازماندهی مناسب و هماهنگی در دانشگاه‌ها انجام شود و آموزش دانشجویان پزشکی در ایران در شهرهای مختلف تفاوت کیفی نداشته باشد.

ولایتی افزود: مطمئنا دکتر سید علی ابطحی که از سال ۵۲ در خدمتتشان بودیم و جزو افراد پرکارو پر تلاش هستند،ضمن جایگزینی به جای دکتر طباطبایی با شرح و بسط بیشتری در شرح وظایف ادامه کار خواهند داد. امیدواریم این انتخاب موجب انسجام و هماهنگی در نیازمندی‌های جامعه پزشکی و علوم پزشکی باشد. بیمارستان فرهیختگان هم که آغاز به‌کار کند می‌تواند به درمان و آموزش و پژوهش کمک کند.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد جزو افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت:بنابراین توقع داریم دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد و دانشکده‌های زیرمجموعه آن حرف اول را در کشور بزنند و امیدواریم در این زمینه رقابت مشروعی با دیگر دانشگاه‌های کشور داشته باشیم.

ولایتی با اشاره به اینکه خانواده دانشجویان توقع دارند امکانات تحصیلات تکمیلی در حوزه تجربی افزایش پیدا کند، گفت: هر چه در حوزه علوم پزشکی و تجربی کار کنیم باز پاسخگوی نیاز مردم نیست.

او به شهریه بالای دانشجویان پزشکی اشاره کرد و گفت: در مورد شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد یک سوءتفاهم و ارقام اغراق آمیزی مطرح شد که به هیچ وجه این شایعات درست نیست.دانشجویان پزشکی همکاران آینده ما هستند که نمی‌خواهیم با ما کدورتی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز