خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورا مطرح شد؛

میزان دارایی‌های فروخته شده شهرداری اعلام شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۴۰

عضو شورای شهر تهران گفت: شاخصی برای سنجش اثربخشی کیفیت هزینه‌ها در مدیریت شهری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله حافظی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به بررسی توفیق یا عدم توفیق شوراها پرداخت و  گفت: استقرار نظام مردم سالار در مدیریت شهری از نتایج بی‌بدیل انقلاب اسلامی بر مبنای دو اصل جمهوریت و اسلامیت است.با وجود دستاوردهای کلیدی نظام شورایی در مدیریت محلی لازم است جهت بهره وری و کارآمدی بیشترِ این نهاد و پیشرفت همه جانبه شهرها، برای برخی موضوعات به روشنی پاسخ داشته باشیم.

 او ادامه داد: اول اینکه شاخصی برای سنجش کارآمدی و اثربخشی دقیق کیفیت هزینه ها در مدیریت شهری وجود ندارد، در برنامه پنج ساله دوم تلاش شد که این شاخص ها احصاء شود، امروز لازم است از منظر کیفی و کلان به آن شاخص ها نگاه شود، باید پاسخ دهیم که آیا کار درست را درست انجام داده ایم یا اینکه مسیر غلط را درست طی کرده ایم؟ شاخص وضعیت کیفیت هوای شهر، وضعیت بافت‌های فرسوده، نگهداری و صیانت از باغات، نوسازی و توسعه حمل و نقل عمومی، چگونگی مدیریتِ پسماند، کیفیت و کمیت نیروی انسانی، بسط سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی و رضایتمندی شهروندان از خدمات ارائه شده، بایستی پاسخگو باشیم. گاهی اتوبان و بزرگراه را با هزینه های هنگفت و سرسام آور می سازیم ولی میزان اثر بخشی آن در زندگی شهروندان و کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا را مشخص نمی کنیم.

حافظی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود طی سالهای گذشته چه میزان دارایی فروخته شده است و چقدر تملک دارایی به سرمایه شهر اضافه شده است افزود: باید نهادی خارج از مدیریت شهری این شاخص‌ها را سنجش کند. مجوزهای ساخت و ساز دربافت‌های فرسوده، چه تغییرات مثبتی برای پایداری شهر به بار آورده است؟ ساخت و سازهای منطقه 22 چه اثری بر کیفیت زندگی شهروندان داشته است؟ بهره برداران این حجم از تولید مسکن چه کسانی هستند؟ آیا اساساً این نحوه برخورد و اجرای طرح های جامع و تفصیلی که ضوابط آن در کمیسیون ماده 5 دائما در حال دگرگونی است، منجر به بهبود حال تهران شده است؟

این عضو شورای شهر با انتقاد از  این مسئله که چرا شورای شهر هیچ نقشی در بحث مسکن ندارد٬ افزود: باید مسئولانه به این موضوع بپردازیم که آیا کار درست  انجام دادیم یا فقط می‌خواستیم پروژه‌ها را به سرعت به اتمام برسانیم؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز