خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

زباله محیط زیست سبلان را تهدید ‌می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۹۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از کوهنوردان خواست با توجه به وجود گونه‌های جانوری در منطقه نسبت به حفظ محیط زیست اثر طبیعی ملی سبلان اهتمام ورزند.

به گزارش ایلنا، محمد خداپرست با اشاره به برگزاری برنامه پاکسازی که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست مشگین شهر و جمعی از کوهنوردان در قله سبلان اجرا شد، گفت: اثر طبیعی ملی سبلان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است و انتظار می‌رود کوهنوردان هنگام صعود به این قله موارد زیست محیطی را رعایت کنند.

او ضمن انتقاد از وجود انبوه زباله در این کوهستان گفت: با وجود برگزاری پی‌در‌پی برنامه‌های پاکسازی در سبلان همچنان شاهد اضافه شدن زباله به طبیعت سبلان هستیم که ادامه این روند تهدیدی جدی برای محیط زیست سبلان محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه اثر طبیعی ملی سبلان از نظر وجود گونه‌های گیاهی و جانوری و منطقه اکوتوریستی اظهار داشت: مطالعات طرح مدیریت جامع اثر طبیعی ملی سبلان با عنوان مطالعه طرح تفصیلی – اجرایی به مساحت ۶۶۴۳ هکتار و با هدف تعیین ظرفیت برد و قابل تحمل منطقه جهت جلوگیری از تخریب و فرسایش خاک منطقه، حفاظت از تنوع زیستی و اکوسیستم حساس کوهستان و دستیابی به رویکرد همه سونگر به بهره برداری از منطقه در راستای توسعه پایدار در حال انجام است.

خداپرست از کوهنوردان و گردشگران خواست با توجه به وجود گونه‌های جانوری در منطقه نسبت به حفظ محیط زیست اثر طبیعی ملی سبلان اهتمام ورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز