خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران مطرح کرد:

افزایش کارایی و سرعت در شهرداری با تقلیل 80 درصد از نیروها/ برای امنیت شغلی، کارکنان را تعدیل نکردم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۹۵

شهردار تهران با اشاره به اینکه هوشمندسازی تنها راه مدیریت یکپارچه است، تقلیل هشتاد درصد از نیروهای شهرداری را موجب افزایش کارایی و سرعت دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم بهره برداری از سامانه صدور پروانه های شهری و نقشه یک هزارم شهر تهران ضمن تشکر و قدردانی از کارکنان و مدیران شرکت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در این دوازده سال بیشترین کمکی که به من در راستای تبدیل مدیریت دهه هفتادی میلادی به مدیریت نسل چهارمی قرن بیست و یکمی شد، توسط شما صورت گرفته است. البته همکاران من در پروژه های بزرگ عمرانی نیز شرایط سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتند.

او با تاکید بر اینکه برای ایجاد این مدیریت نسل چهارمی مقاومت هایی بسیاری وجود داشت، ادامه داد: شکستن این مقاومت ها در شهرداری تهران 84 ماه طول کشید در حالی که در نیروی انتظامی توانستیم پس از 14 ماه از این مرحله عبور کنیم.

قالیباف در انتقاد به شیوه مدیریتی کل کشور تصریح کرد: هنوز بت پرستی قرن بیست و یکمی در حوزه مدیریتی کشور وجود دارد. من دیگر امیدی به تعقیب در اصلا ح قوانین و ساختار اداری برای ایجاد مدیریت یک پارچه شهری ندارم اما سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری توانست از طریق هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت های به مدیریت یک پارچه سامان دهد.

او ادامه داد: برخی اذعان می‌کنند که فهم هوشمند سازی شهرداری تهران فقط در حد کارت هوشمند بلیت مترو است وقتی چنین سخنانی را می‌شنویم غصه می‌خوریم هرچند افراد مطلع هستند، اما وقتی چنین اظهاراتی می‌کنند ما دیگر حرف و پاسخی نداریم.

او راهکار رسیدن به عدالت اجتماعی، چابک سازی و کوچک سازی را مدیریت نسل چهارمی دانست و افزود: اگر در حال حاضر تصمیم بگیریم، هفتاد الی هشتاد درصد نیروهای شهرداری را تقلیل کنیم نه تنها هیچ اتفاقی در شهرداری نخواهد افتاد بلکه سرعت و کارایی آن هم بالا خواهد رفت. البته نه اینکه نمی توانستیم و یا نمی‌خواستیم این کار را کنیم بلکه نباید این کار را می‌کردیم، چرا که شهرداری نقش پیچیده ای در تامین امنیت شغلی و ساختار اشتغال بازی می‌کند.

قالیباف با تاکید بر اینکه هوشمند سازی موجب ایجاد شفافیت و افزایش حقوق شهروندی می‌شود ادامه داد: از نظر من شهرداری در  زمینه هوشمندسازی در تراز اول ایستاده است هر چند هنوز اطمینان سازی برای استفاده صد در صد از فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز