خبرگزاری کار ایران

سرقت از طلافروشی با طعمه قرار دادن زنان/شکات و مالباختگان به کلانتری ۱۶۹ مشیریه مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۹۹

سارقی که با فریب و طعمه قرار دادن زنان جوان دست به سرقت از طلافروشی‌های تهران می‌زد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعت ۲۰: ۳۰ مورخه ۱۸/۰۳/۱۳۹۶، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر دستگیری یک خانم به اتهام سرقت از یک طلافروشی، به کلانتری ۱۶۹ مشیریه اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل سرقت واقع در پاساژ کیوان و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد خانم جوانی بهمراه یک آقا، به بهانه خرید یک رشته زنجیر و پلاک وارد طلافروشی شده و در ادامه متهم مرد متواری از صحنه با سرقت یک رشته زنجیر و پلاک طلا، از مغازه طلافروشی خارج و متواری شده است و زمانیکه همدست وی (سارق زن) قصد خارج شدن از طلافروشی را داشته توسط صاحب مغازه طلافروشی و کسبه پاساژ دستگیر می‌شود.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت طلافروشی به شیوه کش روی» و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۱۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار کلانتری ۱۶۹ مشیریه قرار گرفت.

صاحب طلافروشی پس از حضور در کلانتری ۱۶۹ مشیریه، در اظهاراتش به مأمورین تجسس ویژه کلانتری گفت: دو نفر آقا و خانم به بهانه خرید طلا وارد مغازه طلافروشی شدند؛ این آقا و خانم ابتدا چندین رشته زنجیر و پلاک را جهت رؤیت از بنده درخواست کردند؛ در همین زمان یکی از آن‌ها (مرد متواری از صحنه سرقت) درحالیکه یک رشته زنجیر و پلاک (به ارزش تقریبی سه میلیون و۵۰۰ هزار تومان) در دست داشت، از مغازه خارج شد و در پشت ویترین مغازه مشغول دیدن طلاجات داخل وی‌ترین شد؛ به تصور اینکه همسر این آقا داخل مغازه طلافروشی حضور دارد، توجهی به این موضوع نداشتم که ناگهان خانم داخل مغازه قصد خروج از طلافروشی را داشت که با کمک سایر کسبه پاساژ او را دستگیر کردیم.

متهم زن پرونده (۳۰ ساله) در اظهاراتش به مأمورین گفت: چندی پیش زمانیکه برای خرید به بازار مولوی – راسته پلاستیک فروشان رفته بودم با فردی که خودش را سعید معرفی کرد، آشنا شدم؛ سعید مدعی بود که در زمینه خرید و فروش لوازم آرایشی زنانه فعالیت دارد و حتی در چندین جلسه ملاقاتی که با یکدیگر داشتیم، چندین قلم لوازم آرایشی زنانه را نیز به عنوان هدیه برایم آورد؛ به تدریج تماس‌های ما با یکدیگر زیاد شد تا اینکه یک روز سعید با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد خرید یک رشته زنجیر و پلاک طلا را به عنوان هدیه برایم دارد؛ با یکدیگر در منطقه مشیریه قرار ملاقات گذاشتیم تا اینکه او با یک دستگاه موتورسیکلت به محل قرار آمد و دو نفری به پاساژ کیوان که در آن چندین مغازه طلافروشی قرار دارد، رفته و در آنجا وارد یک مغازه طلافروشی شدیم؛ پس از انتخاب چند رشته زنجیر و پلاک، سعید یکی از آن‌ها را برداشت و به بهانه مقایسه آن با سایر طلاجات وی‌ترین از مغازه شد و همزمان با تلفن همراهش نیز مشغول صحبت شد؛ سعید در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراهش بود که ناگهان از پشت ویترین ناپدید شد! قصد داشتم تا از مغازه بیرون رفته و او را پیدا کنم که صاحب طلافروشی مانع بیرون رفتن من شد و بهمراه سایر کسبه پاساژ مرا به مأمورین تحویل دادند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، مأمورین تجسس کلانتری با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی و دیگر اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه‌دار بنام «علی. ن» (متولد ۱۳۴۹) شدند که پیش از این به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با مواد مخدر و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی تصویر «علی. ن» توسط متهم زن پرونده، مأمورین با شناسایی محل تردد متهم در خیابان پیروزی – چهارره کوکاکولا اقدام به دستگیری او کرده و در بازرسی اولیه از وی موفق به کشف مقادیری لوازم آرایشی زنانه از شدند که در‌‌ همان تحقیقات اولیه عنوان داشت که قصد ملاقات با خانم جوانی را داشته که چندی پیش با او آشنا شده است.

در ادامه متهم اصلی پرونده اعتراف کرد.

 «علی. ن» در‌‌ همان تحقیقات اولیه صراحتا به فریب زنان جوان و طعمه قرار دادن آن‌ها جهت انجام سرقت‌هایش از مغازه‌های طلافروشی اعتراف کرد؛ متهم در اظهاراتش صراحتا به سرقت‌های مشابه از مغازه‌های طلافروشی در میدان خراسان و بویژه بازار بزرگ طلافروشی تهران اعتراف نمود که با بهره‌گیری از اعترافات متهم، تعدادی از این محل‌های سرقت در بازار بزرگ تهران شناسایی و صاحبان طلافروشی نیز پس از حضور در کلانتری مشیریه، متهم «علی. ن» را به صورت کامل مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ سیروس کتابعلی، سرکلان‌تر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به انجام سرقت‌های مشابه و شناسایی تعدادی از شکات و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند می‌توانند تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی کلانتری ۱۶۹ مشیریه واقع در شهرک مشیریه – خیابان بوعلی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز