خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد:

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت مردمی در تولید امنیت

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۲۳

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه اگر قانون‌پذیری ارادی در جامعه تبدیل به امری عمومی شود، مشارکت خوبی در تولید امنیت به وجود خواهد آمد، بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت آحاد مردم و دیگر دستگاه‌ها در تولید امنیت و نظم اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سردار "مهدی معصوم بیگی" در چهارمین جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ناجا اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ "خود‌ مراقبتی" یکی از الزامات دستیابی کاهش خسارات سازمانی است  و هفته ناجا فرصت مناسبی برای تحقق هدف است، اگر قانون‌پذیری ارادی در جامعه عمومی و نهادینه شود می توانیم در تولید امنیت و نظم اجتماعی از ظرفیت آحاد مردم و دستگاه ها  استفاده حداکثری را ببریم.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا افزود: هفته ناجا بستری است که باعث ترویج و توسعه قانون‌پذیری داوطلبانه در جامعه می‌شود و اساساً هدف نیروی انتظامی از ایجاد ساختارهای مشارکت‌پذیر از جمله نگهبان محله، پلیس افتخاری، یگان‌های حفاظت سازمان‌ها و دیگر مجموعه‌هایی از این دست، مشارکت دادن آحاد جامعه و دیگر دستگاه‌ها در پیشگیری از جرم است که در این زمینه توفیقات بسیار خوبی به دست آمده و این فرآیند باید تا رسیدن به توسعه تکمیلی ادامه داشته باشد.

 این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: برنامه‌های هفته ناجا باید به گونه‌ای تدوین شود که رسالت و مأموریت پلیس پیشگیری ناجا به خوبی تبیین و تشریح شده و با توجه به اینکه این هفته با ایام ماه محرم‌الاحرام مقارن شده است، می‌بایست فضای اسلامی، مذهبی و عاشورایی بر برنامه‌های پیش بینی شده حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته به دلیل همزمان نبودن هفته ناجا با ایام سوگواری سالار شهیدان امکان بهره مندی  از این فضای معنوی نیز کمتر بود، بیان کرد: اما اکنون بهترین شرایط جهت افزایش روحیه معنوی کارکنان فراهم شده است و باید از این فرصت معنوی به بهترین  شکل ممکن بهره برد و با توجه به شرایط محیطی ویژه آن ایّام، فرهنگ ایثارگری و مجاهدت‌های نیروی انتظامی  نیز بیشتر معرفی شود.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: محتوای برنامه‌های هفته ناجا می‌بایست شامل چهار اصل "صرفه‌جویی"، "اجرای برنامه‌های خلاقانه و تأثیرگذار"، "تقویت روحیه ایثارو از خودگذشتگی" و "در راستای مأموریت پلیس " باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز