خبرگزاری کار ایران

در سی و چهارمین اجلاس مطرح شد؛

فراهم شدن امکان اهدای پلاکت در تمام استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۰۷۶

سی و‌چهارمین اجلاس مدیران کل انتقال خون کشور در آستانه نهم مرداد روز ملی انتقال خون و سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران به میزبانی کرمانشاه آغاز‌به کار کرد.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور علی اکبر پور فتح‌اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران و ۳۱ مدیرکل استانی و ۲۰ تن از مدیران ارشد ستاد مرکزی شامل معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی طی سه روز به بررسی موفقیت‌ها و جایگاه سازمان در دنیا و منطقه می‌پردازد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون در مراسم گشایش این مراسم از تلاش های سازمان تا رسیدن به خطر صفر انتقال خون خبر داد.

علی اکبر پور فتح اله، مدیر عامل سازمان انتقال خون ضمن تشریح اهداف،برنامه ها و جایگاه سازمان در سطح منطقه و جهان ، هدف سازمان را دسترسی همگان به خون کافی و سالم در سطح کشور دانست و گفت: زیر ساخت های لازم در همه استان ها جهت دریافت پلاکت فراهم شده است.

وی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در راستای هدف فوق وضعیت دسترسی مردم تمام نقاط کشور به خون مورد نیاز و سالم را مناسب ارزیابی کرد.

پور فتح اله در ادامه اهدای خون را مصداق عدالت اجتماعی دانست به نحوی که میزان دسترسی یک فرد در پایتخت با فردی در دورترین نقطه کشور به خون سالم و کافی برابر است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون، ایران را در حوزه سلامت خون در ردیف کشورهای توسعه یافته اروپایی و بالاتر از آمریکا توصیف کرد و در ادامه گفت : تمام تلاشمان در سازمان این است که اهدا کنندگان بار اولی را ساماندهی کنیم و آنها را به جمع اهدا کنندگان مستمر ملحق کنیم.

پور فتح‌اله در پایان سخنان خود از تبدیل مراکز انتقال خون به مراکز جامع اهدای خون خبر داد.

در این همایش مدیرکل انتقال خون کرمانشاه ابراز امیدواری کرد :در این اجلاس با ترسیم سیاست‌های کلان سازمان انتقال خون، قدم‌های واقعی و دست‌یافتنی در جهت نیل به اهداف سازمان برداشته شود.

ابراهیم سلطانیان معیشت و رفاه کارکنان سازمان انتقال خون را از دغدغه‌های این سازمان دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه روزی مسولان به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

سلطانیان توسعه فناوری‌های نوین و توسعه اصول آموزش و پژوهش را از دستاوردهای این سازمان دانست و افزود: برای رسیدن به اهداف و دستاوردهای سازمان انتقال خون از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی و ترکیب مدیران جوان در کنار مدیران باتجربه استفاده کرده است.

وی گسترش مراکز انتقال خون در شهرستان ها و تجهیزات مرتبط و متناسب با عملکرد سازمان انتقال خون را از ضروریات این سازمان عنوان و اعلام کرد: استان کرمانشاه جزو اولین استانهای صادر کننده پلاسما در کشور است.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز با تبریک 9 مرداد روز ملی انتقال خون، گفت: استان کرمانشاه با داشتن 350 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از امن‌ترین استان‌های کشور است.

جاسمی کرمانشاه را دارای مردمی مهمان نواز دانست و افزود: استان کرمانشاه با تقدیم 9 هزار و 800 شهید در دوران دفاع مقدس سهم بزرگی در امنیت کشور داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این مراسم سازمان انتقال خون را جزء جدایی ناپذیر وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: علی‌رغم وجود مشکلات حوزه درمان در استان، این معاونت تعامل سازنده ای با سازمان انتقال خون داشته است.

محمدی بحث انتقال خون و فرآورده‌های خونی را از مباحث اصلی حوزه بهداشت عنوان کرد و افزود: امیدواریم در این اجلاس بحث بیمه‌ها و مشکلات آن مورد بررسی قرار گیرد.

در این مراسم پور فتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در حضور سلطانیان مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه و سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از تندیس اجلاس رونمایی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز