خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیو‌تر ۲۰۱۷ تهران مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت برگزیدگان جهانی، در طراحی سؤالات المپیاد جهانی کامپیو‌تر

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۰۱۲

رئیس کمیته جهانی المپیاد کامپیو‌تر ۲۰۱۷ تهران، گفت: از ظرفیت برگزیدگان جهانی، در طراحی سؤالات المپیاد جهانی کامپیو‌تر استفاده شده است.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز محمدعلی آبام در نشست خبری برگزاری المپیاد جهانی کامپیو‌تر ۲۰۱۷ که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار کرد: در کمیته جهانی کامپیو‌تر، سه کمیته «بین المللی»، «علمی» و «فنی» وجود دارد که در هرکدام از این کمیته‌ها، دارندگان مدال‌های جهانی کامپیو‌تر از جمهوری اسلامی ایران عضو هستند، که این اعضا برای میزبانی ایران جلسات متعددی را با دیگر اعضای کمیته‌ها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۳ با میزبانی المپیاد جهانی کامپیو‌تر ۲۰۱۷ در تهران موافقت شد، تصریح کرد: اعضای این کمیته‌ها در بهمن ماه سال ۹۵ به تهران آمدند و از نزدیک روند اجرایی این رویداد جهانی را بررسی کردند.

آبام درخصوص تمهیدات برگزاری این المپیاد، خاطرنشان کرد: طراحی سه سامانه «آماده سازی سؤالات»، «ترجمه سازی به زبان‌های مختلف» و «پایش شبکه» از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره از المپیاد است و می‌تواند در دوره‌های بعدی نیز مورداستفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون علمی شرکت کنندگان این المپیاد در دو نوبت انجام می‌شود، گفت: در هر نوبت از آزمون، ۳ سؤال در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد که زمان برگزاری هر آزمون، ۵ ساعت در نظرگرفته شده است.

رئیس کمیته المپیاد جهانی کامپیو‌تر ۲۰۱۷ تهران، با بیان اینکه این دوره از المپیاد، بیست و نهمین دوره از المپیاد جهانی کامپیو‌تر است، گفت: ایران سومین بار است که در المپیادهای جهانی میزبان رقابت‌ها بوده و علت انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان میزبان، درخشش دانش‌ آموزان سطوح علمی المپیادهای دیگر، به ویژه کامپیو‌تر است.

آبام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۰ کشور بر‌تر حیطه المپیاد کامپیو‌تر قرار دارد، تصریح کرد: ایران تاکنون توانسته است، مدال‌های رنگارنگی را در زمینه المپیادهای جهانی به ویژه کامپیو‌تر، کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز