خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا مطرح کرد:

تاسیس خلافت سایبری توسط داعش

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۹۵۴

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه پلیس فتا گفت: داعش بعد از شکست‌های سنگین اخیر خود وارد فاز جدیدی تحت عنوان فعالیت گسترده و شبکه‌سازی سایبری شده است و با یارگیری پنهان خلافت جدیدی با عنوان خلافت سایبری تاسیس کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدکمال هادیان‌فر در اجلاس ملی پیشگیری و مبارزه با جرائم سایبری با بیان اینکه امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات زندگی انسان‌ها و روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی جوامع را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: تامین امنیت فضای سایبر امروزه چالش تمام کشورهای جهان است و برای این مهم همه دولت‌ها در حال تکاپو و سرمایه‌گذاری هستند.

او با اشاره به پیش بینی سازمان‌های متعبر جهانی در خصوص حملات سایبری در 2019 گفت: پیش بینی می‌شود در سال 2019 جرائم و حملات سایبری و سرقت اطلاعات دو تریلیون دلار ضرر مالی به اقتصاد جهانی وارد کند. هر تکنولوژی و فناوری همزمان با فرصت‌های فراوانی که ایجاد می‌کند می‌تواند در بلندمدت تهدیدات فراوان و خسارت‌های جبران ناپذیری داشته باشد و بی‌شک می‌توان فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های مدرن را سرچشمه همه جرائم دانست، چرا که هر تکنولوژی برای تکامل خود نیاز به یک دوره 10 تا 15 ساله دارد و در این بازه زمانی استفاده شتابان انسان از این تکنولوژی‌های تکامل یافته باعث سوء استفاده مجرمان در جهان می‌شود.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در فضای سایبری به منظور جذب، آموزش و به کارگیری افراد در عملیات‌های تروریستی در سراسر جهان باعث نگرانی جامعه جهانی شده است، خاطرنشان کرد: داعش بعد از شکست‌های سنگین وارد فاز جدیدی تحت عنوان فعالیت گسترده و شبکه‌سازی سایبری برای یارگیری پنهان برای ایجاد و تاسیس خلافت سایبری شده است.

او با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف پلیس سایبری ایران برای واکنش سریع به جرائم سایبری، توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی است خاطرنشان کرد: این پلیس بیش از 1500 نوع همکاری بین المللی برای مقابله با جرائم سایبری با پلیس سایبری سایر کشورها و برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی داشته و معتقد است که برای مقابله بیشتر نیازمند همکاری تمام سازمان‌های بین المللی موثر مانند اینترپل و پلیس‌های سایبری تمام کشورهای جهان و ارائه دهندگان خدمات از جمله شبکه‌های اجتماعی است.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: امروزه کشورها در مقابل با بسیاری از جرائم سایبری مانند حملات هکری مسئولیتی نپذیرفته و مساله را در بوروکراسی اداری و سیاسی از بین برده و در نهایت شرایط به نفع مجرمین خاتمه می‌یابد از همین رو  unodc می‌تواند یک معاهده یا کنوانسیون بین المللی برای تعهد و التزام کشورهای جهان در مقابله با جرائم سایبری ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز