خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین خصمانه است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۱۲

معاون امور حقوقی بین‌الملل وزارت خارجه اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را خصمانه دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس عراقچی در حاشیه اجلاس ملی پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری با بیان اینکه اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین خصمانه است، گفت: قطعاً این اقدامات با واکنش قطعی از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. ما در طول سالهای گذشته نیز با چنین تحریم‌هایی مواجه بودیم و این اقدامات اختصاص به دولت فعلی یا قبلی آمریکا هم ندارد.

او با بیان اینکه تحریم‌ها اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار داده و به این جهت ناسازگاری با تعهدات برجام است، اظهار کرد: هرگونه اقدام از سوی آمریکا تعهدات برجام را تحت تاثیر قرار داده و در حقیقت برخلاف آن است.

او در پاسخ به این سوال که ترامپ پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید نمی‌کند، گفت: در طول 6 ماه گذشته آمریکا دو بار تعهدات ایران به برجام را تایید کرده و هفت گزارش بر این اساس اعلام شده است.

وی ادامه داد: البته حرف‌های زیادی نیز زده شده است، اما سه ماه دیگر آمریکا فرصت دارد تا پایبندی ایران به این تعهدات را تایید کند و ما منتظر هستیم.

عراقچی با تاکید بر اینکه آمریکا همچنین پایبندی ایران به تعهدات برجام را در 27 تیرماه تایید کرده است، گفت: این تاییدیه تحریم‌های کنگره را متوقف نگاه داشته است. البته تحریم‌ها با موضوع جدیدی وضع نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز