خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

جامعه دختران در برخی مواقع مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند/ آزادی ۲۴۰ زن زندانی جرائم غیرعمد در کمپین ارمغان

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۶۳۶

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در کمپین ارمغان ۲۴۰ زن که به دلایل جرایم نقدی غیر عمدی در زندان بودند با گلریزان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود باز گشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا شهین دخت ملاوردی در نشست تخصصی روز ملی دختران که در کتابخانه ملی برگزار شد، به القاب و جایگاه حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: تمجید و تکریم جایگاه زن از زبان پیامبر اسلام بابت این نیست که برتری ذاتی وجود داشته باشد بلکه نشاندهنده نگاه عدالت مدار ایشان در آن برهه خاص تاریخی بوده است تا نگاه انسانی را برای دختران ترویج کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بخش بزرگ و پراهمیتی از جامعه را دختران تشکیل می‌دهند بیان داشت: این بخش مهم در برخی مواقع مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

او با اشاره به درگذشت مریم میرزاخانی گفت: هنوز در سوگ مریم میرزاخانی بانوی نمونه قرار داریم که الهام بخشی بسیاری از دختران ما بوده است. از دست دادن او تلنگری است تا قدر سرمایه‌های کشور را بدانیم و فرصتی است تا بار دیگر به این سوال بپردازیم که چه باید کنیم تا گوهرهای نابی مانند او را در کشور بیابیم.

ملاوردی اظهار کرد: با تلاش‌هایی که برای احیای سازمان ملی جوانان صورت گرفته است امید بر این است که بار دیگر تشکل و سازمانی که زیر نظر رییس جمهور است برای برآورد کردن نیازهای جوانان و دختران وجود خواهد داشت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان با اشاره به کمپین ارمغان که در راستای آزاد سازی زنان زندانی جرایم نقدی غیر عمد راه اندازی شد بیان داشت: با تفاهمنامه‌ای که با ستاد دیه به امضا رسید و انتخاب سحر دولتشاهی به عنوان سفیر، این کمپین در سال گذشته و در روز مادر آغاز کرد که در آن ۲۴۰ زن که به دلایل جرایم نقدی غیر عمدی در زندان بودند که البته سوء پیشینه‌ای نداشته با گلریزان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود باز گشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز