خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

پاکسازی میدان امام حسین(ع) از معتادان متجاهر/ جستجو برای یافتن «بنیتا» ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۴۰۰

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: شب گذشته میدان امام حسین(ع) توسط نیروهای پلیس پاکسازی و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ظرف 48 ساعت گذشته پلیس آگاهی توفیقات بسیار خوبی به دست آورده است، گفت: با توجه به رصد‌هایی که در یک ماه گذشته انجام شده و شناسایی باندهای سرقت به عنف، سرقت خودرو، سرقت منزل، سرقت پول و جواهرات طی 48 ساعت گذشته 28 باند که شامل 113 نفر بودند، دستگیر شده‌اند.

او ادامه داد: 30 درصد از این جرائم در خارج از تهران بوده و همچنین در میان این افراد یک باند سرقت منزل که متشکل از چهار نفر بودند نیز دستگیر شده که بیشتر در استان‌های مرکزی و غرب فعال بوده و سابقه سرقت به عنف نیز داشته‌اند.

او با اشاره به اجرای طرح شناسایی و دستگیری باندهای سرقت گفت: این سومین طرح برخورد با سارقان و زورگیران است که در کنار کارهای روزمره انجام شده و تا پایان سال ادامه دارد.

سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه ارزش مالی این کشفیات هنوز تخمین زده نشده است، خاطرنشان کرد: بخشی از اموال مسروقه که در اینجا حضور دارد؛ شامل فرش‌های دستباف، لب‌تاب، لوازم خودرو، موبایل، طلا و مسکوکات است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه میانگین سنی سارقان دستگیر شده بین 18 تا 35 سال است، تصریح کرد: بیش از 60 درصد این افراد سابقه‌دار هستند. سرقت خرد مثل سال‌های گذشته در صدر است و سرقت منزل و مغازه نسبت به سرقت‌های مهم کاهش یافته است. همچنین در رابطه با سرقت منزل دستگیری نسبت به سال گذشته بیشتر شده و 11باند سرقت منزل و مغازه که هر باند شامل 4 تا 5 نفر است نیز دستگیر شده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که چرا در هنگام دستگیری اطلاع‌رسانی نمی‌شود، گفت: ما نمی‌توانیم در هر دستگیری اطلاع‌رسانی داشته باشیم بلکه آنها را دپو کرده و در طرح‌هایی مانند این طرح همه را اعلام می‌کنیم. همچنین هر سه یا شش ماه آمار کلی بیان می‌شود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه سرقت منزل و مغازه نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: بیشتر اجناس سرقت شده در سرقت‌های منزل و مغازه، طلا، پول و مسکوکات است. سارقان این روزها بیشتر به وسایل سبک مانند اینها علاقه دارند و دیگر تلاشی برای بردن وسایل سنگین منزل نمی‌کنند.

او خاطرنشان کرد: سرقت منزل به مراتب سخت‌تر از خودرو است و ما پیشنهاد داریم شهروندان مسکوکات خود را به صندوق امانت بانک‌‌ها بسپارند و از نگهداری آنها در منزل خودداری کنند. از بانک‌ها می‌خواهیم گرایش بیشتری برای ایجاد صندوق امانات داشته باشند.

او با بیان اینکه از گردش مالی سرقت‌ها اطلاعی ندارد گفت: خوشبختانه با کاهش قتل در سرقت مسلحانه و خودکشی روبرو بوده‌ایم، همچنین تجاوز به عنف در تهران کاهش داشته و سرقت‌های مسلحانه در تهران ناموفق بوده یا منجر به دستگیری شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به نقش مجازات در کاهش جرائم گفت: بی‌شک مجازات در جرائم بازدارنده است و باعث کاهش جرائم به خصوص جرائم خشن می شود.

سردار ساجدی‌نیا در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در میدان امام حسین (ع) گفت: شب گذشته میدان امام حسین(ع) توسط نیروهای پلیس پاکسازی و تمامی معتادان متجاهر جمع‌آوری شده‌اند.

او در خصوص آخرین اخبار درباره بنیتا کودکی که در ماشین سرقت شده بود، گفت: ما تلاش‌هایمان را در این رابطه از شب گذشته بیشتر کرده‌ایم و همچنان مشغول جست‌وجو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز