خبرگزاری کار ایران

تصویب برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۰۸۰

برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، کاشان و نائین در کمیته تخصصی مقابله با پدیده گرد و غبار استان تصویب شد.

به گزارش ایلنا، کمیته مقابله با پدیده گرد وغبار به ریاست حمید ظهرابی تشکیل و برنامه‌های چهار شهرستان در این زمینه بررسی و تایید شد.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه که با حضور فرمانداران شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نایین و نماینده فرمانداری کاشان تشکیل شد، اظهار داشت: تدوین برنامه مقابله با پدیده گرد و غبارمنطقه مرکزی اصفهان به دلیل تجمیع آلودگی‌های صنعتی، ترافیکی و انتشار ذرات معلق ناشی از کانون‌های فرسایش بادی در این شهرستان و همچنین تمرکز جمعیتی در مرکز استان در اولویت قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از تلاش شهرستان‌های فعال در تدوین برنامه مقابله با پدیده گرد وغبار خواستار تسریع در تکمیل این برنامه بین بخشی در شهرستان‌های نطنز و خور و بیابانک برای طرح و تصویب مجموعه برنامه‌های شهرستان‌های مرتبط در ستاد مقابله با پدیده گردوغبار استان که به ریاست استاندار اصفهان تشکیل می گردد، شد.

 فرمانداران حاضردر جلسه نیز ضمن تشریح وضعیت زیست محیطی هرشهرستان به ارائه پیشنهادها و اعلام نیازهای اولویت دار در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار در حوزه اجرایی خود پرداختند.

 علیرضا غیور فرماندار شهرستان اردستان در این جلسه ضمن اعلام ۳۵ روز غبار آلود طی سال گذشته در اردستان بر لزوم هماهنگی بیشتر بین بخشی، تأمین اعتبار لازم برای اجرای برنامه تأکید نمود و خواستار تجدید نظر در سیاست‌های کلان زیست محیطی استان در حفاظت از سرمایه‌های زیستی و پیشگیری از توسعه تهدیدهای محیط زیستی در این شهرستان شد.

ابوالفضل معینی‌نژاد فرماندار شهرستان آران و بیدگل در این جلسه با بیان نقاط قوت و ضعف زیست محیطی حوزه اجرایی خود از جمله مشارکت مردمی مطلوب در حیطه محیط زیست و اشاره به افزایش روزهای غبارآلود این شهرستان از ۶ روز به۲۰ روز در سال ۹۵ بر لزوم عزم و اراده استانی برای نصب تجهیزات هوشمند سنجش کیفیت هوا و مطالعه جدید در شناسایی کانون‌های گرد و غبار تأکید نمود و از تلاش محیط‌زیست استان برای تبدیل منطقه یخاب به پناهگاه حیات وحش تقدیرکرد.

 محمود جمالی فرماندار شهرستان نائین نیز به بیان مهمترین معضلات زیست محیطی حوزه اجرایی خود در جلسه پرداخت و با توجه به گستره بسیار وسیع این شهرستان بر لزوم تقویت ساختاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین و تقویت پناهگاه حیات وحش عباس آباد تأکید کرد و مواردی همچون فعال سازی گردشگری و بوم گردی و ایجاد کمربند سبز با استفاده از پساب‌های موجود را به عنوان اولویت های راهبردی برای توسعه شهرستان پیشنهاد کردند.

 در این جلسه برنامه تدوین شده در ستاد شهرستانی مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان های آران و بیدگل، اردستان ، کاشان و نایین، ارائه و پس از ارزیابی و تکمیل کاستی‌های جزئی به تصویب کمیته تخصصی مقابله با پدیده گرد و غبار استان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز