خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

کمبود ۴ هزار دستگاه اتوبوس هر چه سریعتر مرتفع شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۱۹۳

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۸۹ هیچ دستگاه اتوبوسی به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نشده است، گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با کمبود ۴ هزار دستگاه اتوبوس مواجه است که باید هر چه سریعتر مرتفع می‌شود.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسه شورای عالی معماری گفت: هفته گذشته شورای عالی معماری و شهرسازی مصوبه‌ای را در خصوص تهیه اسناد جامع توسعه حمل و نقل عمومی در کشور تدوین کرد. تدوین این مصوبه نشان از اهمیت این موضوع دارد و به عنوان یک مسئله لاینحل باقی مانده است.

او با بیان اینکه تهیه ۸۲. ۵ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی براساس قانون به دولت واگذار شده است، گفت: وزارت کشور باید این میزان اتوبوس را خریداری و در اختیار شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری تهران قرار دهد. بهتر است در این زمینه نیز یک تصمیم اساسی گرفته شود و اگر دولت نمی‌تواند آن را تامین کند با اندیشیدن تدابیری آن را از روی دوش دولت بردارند و مسئولیت را به شهرداری‌ها واگذار کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: از سال ۸۹، ۹۰ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه نشده است و این به معضل بزرگی برای تبدیل شده است و در حال حاضر ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران با کمبود حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس مواجه است.

شاکری با بیان اینکه نیمی از این ۴۰۰۰ اتوبوس باید نوسازی و نیمی دیگر باید خریداری شود گفت: در حال حاضر نیز ناوگان اتوبوس‌رانی به بخش خصوصی واگذار شده است و آن‌ها نیز با اتوبوس‌های فرسوده فعالیت می‌کنند. بنابراین نمایندگان مردم در شورای پنجم باید تکلیف این ماده قانونی را مشخص کنند و این کمبود را جبران کنند.

او با تاکید براینکه ناوگان اتوبوس‌رانی به دلیل این مشکل از لحاظ کمیت دارای مشکل است، گفت: ما در شورای چهارم تمام تلاش خود را کردیم تا بیشترین بودجه را به این بخش اختصاص دهیم اما برای برطرف کردن مشکلات آن کافی نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز