خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ماده ۹ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بعد از گذشت ۶ سال تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۳۲

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد که با شروع به کار مجدد و پایان یافتن تعطیلات مجلس در رابطه با ۳۲ ماده باقی مانده لایحه حقوق کودک و نوجوان تصمیم گیری خواهد شد.

حسن نوروزی؛ سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با آخرین وضعیت بررسی لایحه حمایت از کودک و نوجوان که ۶ سال است برای بررسی به مجلس ارائه شده است، بیان داشت: در آخرین جلسه ماده ۹ لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان تصویب شد.

 وی در توضیح ماده ۹ لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان گفت: این ماده در رابطه با کسانی است که باعث مجروحیت، مرگ و یا سلب عقل طفل می‌شوند که در مجازات به حد، جریمه و شلاق محکوم می‌شوند؛ یعنی مجازات افراد کودک آزار در آن تعیین شده است.

 او تاکید کرد: با شروع به کار مجدد و پایان یافتن تعطیلات مجلس در رابطه با ماده ۱۰  این لایحه تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است که لایحه حمایت از کوکان و نوجوان که به مجلس هشتم مجلس ارایه شده بود؛ همچنان در دست بررسی است، دولت وقت پیش از این مباحث مفصلی را در قالب ۸۰ ماده ارایه کرده بود که این موارد در کمیته تخصصی مطرح و در نهایت در قالب ۴۱ ماده به کمیسیون ارایه شد که با گذشت ۶ سال تنها ۹ ماده از این لایحه تصویب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز