خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار از هفتمین دوره انتخابات؛

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۶۸۹

هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی از صبح امروز(جمعه) با رقابت ۵۱۷۶ نفر در ۲۰۰ شهر برگزار شد.

22:35/ پایان انتخابات سازمان نظام پزشکی و آغاز شمارش آرا

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی که صبح امروز جمعه سی‌ام تیرماه از ساعت 8 صبح آغاز شد قرار بود به دو صورت الکترونیک و حضوری برگزار شود و 250 هزار نفر واجد شرایط رای‌دهی از  شش گروه پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار در آن شرکت کنند که به دلیل مشکلاتی رای‌گیری الکترونیک از سوی وزارت‌بهداشت لغو و رای‌گیری به صورت حضوری برگزار شد. در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی 5176 کاندید از شش گروه اعلام شده، تایید صلاحیت شده‌اند. این انتخابات ساعت 22 شب به پایان و شمارش آرا نیز آغاز می‌شود.

22:36/ هاشمی: بین فهرست‌ها فرد سیاسی ندیدم

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر بهداشت تاکید کرد که سازمان نظام پزشکی یک سازمان کاملا صنفی است و جامعه‌پزشکی هم نگاه سیاسی ندارد. حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی درباره احتمال ابطال انتخابات به دلیل عدم رای‌گیری الکترونیکی گفت: پیشی‌بینی شده بود که در رای‌گیری الکترونیک مشکلاتی چه در حین روند اخذ رای و چه هک‌شدن سایت وجود داشته باشد که به همین دلیل هیات نظارت بر امتخابات هر دو مسیر را طی کرد و محل اخذ رای حضوری در سراسر کشور پیش‌بینی شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهتر بود این کار برای اولین بار به درستی انجام می شد، تصریح کرد: باید مجریان برگزاری انتخابات پاسخگو باشند اما باید یکی از دو راه طی می‌شد و از همان ساعات اولیه برای اطمینان بیشتر و برای صیانت از آرا تصمیم به لغو رای‌گیری الکترونیکی گرفته شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: معاونت درمان وزارت‌بهداشت مجری این طرح است و هیات نظارت بر حسب قانون تصمیم‌گیرنده است و حکم آنها لازم‌الاجرا است. از تمدید ساعت انتخابات تا بررسی اعتراضات همه بر عهده هیات نظارت است. در این هیات نیز نمایندگانی از دادستانی، وزارت کشور و مجلس حضور دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ای کاش می‌توانستند کار را درست انجام دهند، گفت: خوشبختانه امسال با مشارکت بیشتری روبرو بودیم و استقبال بهتر از دوره‌های قبل بوده است.

او درباره تمدید زمان انتخابات گفت: همه این تصمیمات منوط به هیات نظارت بر انتخابات است. آیین‌نامه و قوانین لازم نیز بر انتخابات حاکم است. شاید علاقه‌مندی ما تمدید باشد همان‌طور که آقای زالی نیز پیشنهاد دادند اما هیات نظارت به عنوان مجری طرح باید این پیشنهادات را بپذیرد یا رد کند. البته معاونت درمان نیز پیشنهاداتی داشت اما آنچه مهم است اجرای قانون و تبعیت همه ما از آن است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که برخی کاندیداها ادعای تقلب در انتخابات را دارند، گفت: هر کسی مسئول حرفی است که می‌زند. البته قانون واضح است و نیازی نیست خود را به زحمت بیاندازیم. کسانی هم که معترض هستند قانون محل رسیدگی به اعتراضات آنهاست و می‌توانند اعتراض خود را از طریق قانونی پیگیری کنند.

او در پاسخ به این سوال که حضور فهرست‌های مختلف باعث سیاسی‌شدن سازمان نظام پزشکی نمی‌شود، گفت: سازمان نظام پزشکی یک سازمان کاملا صنفی است و جامعه‌پزشکی هم نگاه سیاسی ندارد. البته ممکن است عده‌ای علاقه‌مند باشند جامعه پزشکی را وارد دسته‌بندی‌های سیاسی کنند که با توجه به ماموریتی که دارد و آن هم مراقبت از سلامت مردم است صرف‌نظر از هر مذهب، ملیت، نژاد و طبقه اجتماعی که دارند.

هاشمی در پایان گفت: من بین فهرست‌ها فرد سیاسی ندیدم بلکه همه افرادی هستند که علاقه‌مند به پیشرفت جامعه پزشکی هستند.

21:18/ معین: سازمان نظام پزشکی نباید سیاست‌زده شود

به گزارش ایلنا، وزیر علوم دولت اصلاحات از نخستین تجربه ناموفق انتخابات الکترونیک سازمان نظام پزشکی اظهار تاسف کرد. مصطفی معین در حاشیه هفتمین انتخابات نظام پزشکی در جمع خبرنگاران با اظهار تاسف از نخستین تجربه ناموفق انتخابات الکترونیک سازمان نظام پزشکی، گفت: بهتر بود حتی اگر یک‌درصد احتمال اشکال در سیستم نیز وجود داشت حوزه‌های دیگری را در تهران معرفی می‌کردند تا با تراکم جمعیت مواجه نشویم.

او ادامه داد: هر چند این اتفاق افتاده؛ البته به نظر من نباید عمدی تلقی شود اما نباید نگران بود و باید صبر کرد تا نتایج اعلام شود. اگر کسانی نیز اعتراض داشتند می‌توانند مطرح کنند تا به آن رسیدگی شود.

وزیر علوم دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا وجود فهرست‌های مختلف باعث سیاسی‌شدن سازمان نظام پزشکی نمی‌شود، متذکر شد: طب با همه موضوعات جامعه از جمله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ارتباط دارد. معتقدم سازمان نظام پزشکی نباید سیاست‌زده شود.

معین خاطرنشان کرد: بهتر است افرادی برای این سازمان انتخاب شوند که مقبولیت، سابقه طولانی و شهرت داشته باشند و اگر کار سیاسی هم انجام داده‌اند خوشنام باشند.

او با تاکید براینکه افرادی که وارد سازمان نظام پزشکی می‌شوند باید کار مدنی در حوزه طب معتقد باشند گفت: مهمترین اولویت سازمان نظام پزشکی ارتقای فرهنگ سلامت جامعه است همچنین ارتقای شان و جایگاه سازمان نظام پزشکی است.

 کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد: افرادی که وارد این سازمان می‌شوند باید حقوق سلامت مردم را بر منافع خود مقدم بدانند از همین رو این حرفه مهم باید جایگاه خاصی در جامعه داشته باشد همچنین با بیماران ارتباط خوبی داشته و بتوانند اعتماد آنها را جلب کنند.

19:05/ آغاز شمارش‌آرا پس از پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی

رییس هیات نظارت مرکزی با عذرخواهی از عدم برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: شمارش آراء انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی پس از پایان رای‌گیری امشب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آقاجانی درباره عدم برگزاری انتخابات از طریق الکترونیک اظهارکرد: وزارت‌بهداشت از دو ماه گذشته تمهیدات گسترده ای برای برگزاری انتخابات به دو صورت حضوری و الکترونیکی انجام داده بود.

او ادامه داد: در همین راستا شب گذشته تست‌هایی که روی نرم افزار در واحد آمار و فناوری انجام شد و دستگاه‌هایی که مسئولیت امنیت انتخابات را بر عهده داشتند نظارت داشتند کار همه چیز از صحت لازم برخوردار بود. از نیمه‌شب گذشته در روند سیستم رمزگذاری اختلال ایجاد شده و ما تا ساعت 14 امروز تلاش کردیم این اختلال برطرف شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه این رمزگذاری باعث محرمانه بودن انتخابات و صحت آن می‌شد گفت: امروز هیات نظارت جلسه‌ای با هیات اجرایی برگزار کرده و در آن به این نتیجه رسیده که ممکن است در زمان شمارش آرا رمزگذاری با مشکل مواجه شود و نتوان از آرا صیانت کرد نظر کارشناسان واحد آمار و فناوری را پذیرفت و قرار شد انتخابات به صورت حضوری برگزار شود.

آقاجانی با تاکید بر اینکه صیانت از آرا برای ما بیش از هر چیزی مهمتر است، خاطرنشان کرد: ما از یک‌ماه پیش این وضعیت را که ممکن است در رای‌گیری الکترونیکی اختلال ایجاد شود در نظر گرفته بود از همین رو تعرفه بیشتر در شش رنگ باتوجه به بخش‌های مختلف انتخابات و نیروی انسانی کافی لحاظ شده بود و از ساعت 8 صبح انتخابات در 200 شعبه در سراسر کشور آغاز شده و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تا ساعت 22 زمان آن را تمدید کرده است.

رییس هیات نظارت مرکزی تاکید کرد: کسانی که نیز به روند انتخابات نیاز دارند می‌توانند از فردا شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان اعلام کنند و از طریق هیات نظارت شهرستان به هیات‌مرکزی ارسال می‌شود و روند بررسی آغاز می‌شود. همانطور که شاهد هستید انتخابات با استقبال زیادی روبرو شده است.

آقاجانی با تاکید بر اینکه آیین‌نامه به صراحت این اجازه را به ستاد مرکزی اجرایی و هیات نظارت داده که در صورت درخواست هیات‌اجرایی و تصویب هیات نظارت گزینه انتخابات الکترونیک می‌تواند اضافه شود خاطرنشان کرد: گزینه انتخابات الکترونیک می‌تواند تسهیل‌کننده در انتخابات باشد  در غیر این‌صورت هر دو گزینه برای انتخابات کافی است. از آنجایی‌که این یک اتفاق جدید بود ستاد اجرایی پیش‌بینی بروز مشکل را می‌کرد از همین رو تمهیدات لازم را فراهم کرده بود.

آقاجانی با بیان از اعضای سازمان نظام پزشکی و همکارانمان عذرخواهی می‌کنم، گفت: از اینکه با صبوری و بردباری در صندوق‌های اخذ رای حضور و در انتخابات مشارکت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم با برگزاری این انتخابات شاهد یک سازمان نظام پزشکی مقتدر و هوشمند باشیم که برای ارتقای سلامت جامعه و صیانت از حقوق جامعه پزشکی تلاش کند.

رییس هیات نظارت مرکزی درباره شمارش آرا نیز خاطرنشان کرد: شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رای‌گیری آغاز می‌شود و امیدواریم نتایج تا فردا اعلام شود.

16:26/ تشریح علت لغو انتخابات الکترونیک نظام پزشکی

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند؛ دبیرهیات نظارت بر ستاد اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: انتخابات الکترونیک به دلیل اشکالاتی که در رمز نگاری به وجود آمد، به منظور صیانت از آرای جامعه پزشکی لغو شد.

وی با بیان این که به اندازه کافی صندوق رای دستی برای اخذ آرا وجود دارد و انتخابات تا ساعت 22 تمدید شده است، گفت: هر یک از اعضای سازمان نظام پزشکی می توانند با صرف 5 دقیقه وقت، رای خود را به نامزدهای مورد نظر بدهند.

دبیرهیات نظارت بر ستاد اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی مانند سال های گذشته به روش سنتی در 200 حوزه انتخابیه در سراسر کشور درحال برگزاری است.

به گفته کولیوند، با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، تعرفه رای بیشتری از تعداد کل اعضا نظام پزشکی هر حوزه چاپ و در اختیار شعب اخذ رای قرار گرفته است و کمبودی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.

16:12/ ابطال انتخابات نظام پزشکی صحت ندارد

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران با بیان اینکه ملغی شدن رای گیری الکترونیک از طریق پیامک به جامعه پزشکی اطلاع‌رسانی شده است؛ گفت:‌ ابطال انتخابات موضوعیت ندارد و تا پایان زمان مشخص شده برای اخذ رای موظف به انجام کار خود هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی جعفریان با بیان اینکه ما مجری و ناظر انتخابات الکترونیک نیستیم، گفت:  تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات حضوری را فراهم کردیم و ستاد اجرایی مرکزی مسئول برگزاری رای گیری الکترونیک بود که ساعتی پیش توسط وزارت بهداشت این نوع رای گیری ملغی شد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: افرادی که محل خدمت آنها شهر تهران نیست اما در حال حاضر در تهران حضور داشتند و برای رای گیری مراجعه کرده بودند با ارائه چهار مدرک می‌توانستند تاییدیه گرفته و در انتخابات شرکت کنند.

جعفریان با تاکید بر اینکه رای گیری الکترونیک از ساعت 14 امروز ملغی شده است، گفت: وزارت بهداشت از ساعت 14 اعلام کرد رای گیری الکترونیکی ملغی و به اعضای جامعه پزشکی پیامکی در این باره ارسال شده است. با توجه به این شرایط ملاک شمارش آرای  هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی صرفا آرای حضوری خواهد بود و اگر کسی توانسته است از طریق الکترونیک رای داده باشد رای ملغی و باید به صورت حضوری در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کند.

او با اشاره به اینکه هیچ یک از واحدهای اجرایی در تصمیم‌گیری ملغی شدن رای گیری الکترونیک نفعی نداشته‌اند تصریح کرد: ملغی شدن رای گیری الکترونیک هیچ مشکلی را برای اخذ رای حضوری ایجاد نمی‌کند و خوشبختانه ما برای دریافت اخذ رای به صورت حضوری با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

14:25/ تعرفه رای بیش از نیاز در اختیار شعب اخذ رای قرار گرفته است

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی؛ رئیس ستاد مرکزی اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور گفت: با توجه به پیش بینی های دقیق صورت گرفته، تعرفه رای بیشتر از تعداد کل اعضا نظام پزشکی هر حوزه چاپ و در اختیار شعب اخذ رای قرار گرفته است و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

14:10/ فرآیند رای گیری الکترونیک انتخابات نظام پزشکی ملغی شد

به گزارش ایلنا، هیات نظارت و هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی اطلاعیه مشترکی صادر کردند. این اطلاعیه مشترک به این شرح است؛ علیرغم تلاش های تیم  فنی، به علت اختلالات فنی پیش آمده در ابزارهای رمز نگاری پیشرفته سامانه انتخابات ، براساس تصمیم مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت برای حفظ وصیانت از آرا، فرآیند رای گیری الکترونیک ملغی گردید و رای گیری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه در سراسر کشور به صورت حضوری و طبق برنامه پیش می رود.

باتوجه به ملغی شدن انتخابات الکترونیک، فرآیند رای گیری حضوری تا ساعت 22 امشب تمدید شد.

از اعضای محترم سازمان نظام پزشکی دعوت می شود در فرصت باقیمانده در محل صندوق های أخذ رای برای دادن رای حضور یابند.

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

12:50/ اختلال در سامانه الکترونیکی رای‌گیری هنوز رفع نشده است

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در حالی برگزار می‌شود که سامانه‌های انتخابات الکترونیکی که برای رای گیری در نظر گرفته شده بود از آغاز رای گیری با اختلال همراه است.

این موضوع باعث نارضایتی و اعتراض بسیاری از افرادی که برای انتخابات نظام پزشکی شرکت کرده‌اند، شده است.

12:31/ مشارکت در هفتمین انتخابات نظام پزشکی بالاست

مسئول ستاد ائتلاف سپید اصلاح‌طلبان جامعه پزشکی ایران با اشاره به اختلال در سامانه الکترونیکی رای‌گیری نظام پزشکی گفت: به عنوان ائتلاف سفید از مسئولان اجرایی درخواست کرده بودیم که در تهران و شهرهای بزرگ بیش از یک حوزه رای‌گیری وجود داشته باشد.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برگزاری انتخابات نظام پزشکی که از صبح امروز آغاز شده است، بیان داشت: در محل رای گیری حاضر هستیم؛ متاسفانه در سیستم رای گیری سامانه‌ای و الکترونیکی اختلالاتی پیش آمد که به دلیل حجم شرکت‌کنندگان در انتخابات بود.

 وی افزود: این مشکل قابل پیش بینی بود؛ به عنوان ائتلاف سفید پیش از این از مسئولان اجرایی درخواست کرده بودیم که در تهران و شهرهای بزرگ بیش از یک حوزه رای‌گیری وجود داشته باشد.

تاجرنیا در ادامه گفت: انتخابات امسال نسبت به سال های گذشته با مشارکت بیشتری همراه خواهد بود. درحال حاضر  اعلام کرده‌اند که بزودی مشکل الکترونیکی حل خواهد شد که همین امر باعث افزایش مشارکت می‌شود.

وی با اشاره به حضورکاندیداهای گروه‌های مختلف در محل اخذ رای بیان داشت: یکی از مسائلی که در انتخابات نظام پزشکی مطرح است برخوردهای رودررو است که در آن تاثیرگذار است. به رغم اینکه هیئت‌های اجرایی و نظارت از کاندیداها می‌خواهند که در محدوده صندوق‌های اخذ رای حضور نداشته باشند؛ اما به هر حال این مساله همچنان وجود دارد و اجتناب ناپذیر است.

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

12:26/ ائتلاف‌ها در انتخابات نظام پزشکی نباید سیاسی باشند

کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: ائتلاف‌ها در انتخابات نظام پزشکی باید صنفی و نه سیاسی و غیرحرفه‌ای باشد، چرا که سازمان نظام پزشکی چتری است که بر روی همه پزشکان با تمام عقاید و دیدگاه‌ها باید باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی نوربخش؛ کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی با حضور در محل رای گیری این انتخابات با بیان اینکه هر چه حضور در انتخابات نظام پزشکی حداکثری و همراه با خردجمعی باشد، انتخابات صحیح‌تری خواهیم داشت، گفت: خوشبختانه امسال رای دهی به صورت الکترونیکی تمهید شده بود که متاسفانه تاکنون به دلایل اشکالات تکنیکی امکان آن فراهم نشده است.

او ادامه داد: در دوره‌های گذشته 8 تا 12درصد جامعه پزشکی در انتخابات حضور داشتند اما امسال تصور می‌شد با فراهم شدن شرایط رای دهی الکترونیکی با وضعیت بهتری روبرو باشیم.

این کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی خاطرنشان کرد: ائتلاف‌ها باید صنفی باشد نه سیاسی و غیرحرفه‌ای چرا که سازمان نظام پزشکی چتری است که بر روی همه پزشکان با تمام عقاید و دیدگاه‌ها باید باشد اگر این ائتلاف‌ها سیاسی باشد نمی‌توان جامعیت لازم را داشته و برای همه افراد در جامعه پزشکی موثر باشد.

او با بیان اینکه در دوره‌های گذشته نیز ائتلاف وجود داشته است گفت:‌ در این دوره به دلیل فضای مجازی گستردگی این ائتلاف‌ها بیشتر دیده می‌شود همچنین به دلیل نزدیکی این انتخابات با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث شده فضای ائتلافی بر انتخابات حاکم باشد.

نوربخش تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی یک سازمان صنفی است و کسانی باید در آن حضور داشته باشند که  توان کارشناسی و انگیزه‌های لازم را برای خدمت به مردم و پزشکان دارند.

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

11:50/ اختلال در سامانه الکترونیکی رای‌گیری نظام پزشکی/ رفع مشکل از ساعت ۱۲

رییس هیئت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران درباره اختلال در سامانه الکترونیکی رای‌گیری نظام پزشکی توضیحاتی ارائه داد. علی جعفریان، رییس هیئت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات ایجاد شده در سامانه رای‌گیری الکترونیک گفت: انتخابات به صورت الکترونیک در دو بخش انجام می‌شود؛ بخشی از آن مربوط به تایید فعالیت افرادی است که می‌خواهند رای دهند و این سامانه از ساعات اولیه صبح فعال است و ما می‌توانیم از طریق الکترونیک از فعالیت شغلی افراد در شهرهای مختلف تاییدیه بگیریم.

او ادامه داد: برای کسانی که مدارکشان تایید نشده نیز مکانیزمی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانند از این طریق تاییدیه مدارکشان را بگیرند.

رییس هیئت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران گفت: خوشبختانه استقبال بسیار زیادی به صورت حضوری صورت گرفته و افراد برای شرکت در انتخابات در اینجا حاضر شده‌اند.

جعفریان با اشاره به بخش دیگر سامانه رای گیری الکترونیک گفت: بخش رای دهی الکترونیکی به دلیل شلوغی سایت و تراکم زیاد از صبح فعال نیست و بر اساس اطلاعاتی که از وزارت بهداشت به ما رسیده است، این بخش از ساعت 12 ظهر فعال می‌شود و امیدواریم با فعالیت این بخش نیز نیاز به حضور افراد در مکان رای گیری کمتر شود.

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

11:49/ تذکر رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به کاندیدا‌ها

رئیس هیت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر آقاجانی، رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور برخی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی صبح امروز 30 تیرماه با رقابت 5176 نفر در 200 شهر در حال برگزاری است و تا ساعت 20 ادامه دارد.

هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار هم به صورت حضوری در 200 حوزه اخذ رأی و هم به صورت الکترونیک برگزار می شود.

5176 نفر نیز کاندیداهای تایید صلاحیت شده این انتخابات هستند که برای عضویت در هیات مدیره های نظام پزشکی شهرهای مختلف رقابت می کنند.

محمدحسین قربانی؛ رئیس هیت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به دکتر آقاجانی، رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی نسبت به حضور برخی از کاندیداها یا نمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تذکر داد.

در متن این نامه آ‌مده است: با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از کاندیداها یانمایندگان آنها در حوزه‌های انتخابیه تاکید می‌گردد به غیر از حضور برای رای دادن هر گونه حضور کاندیداها یا نمایندگان آنها در محل حوزه رای گیری تحت هر عنوان ممنوع و از مصادیق بارز تخلفاتی می‌باشد و مسئولین اجرایی مکلف به راهنمایی این افراد به خارج از حوزه هستند.

پایان رای‌گیری انتخابات سازمان نظام پزشکی/ آغاز شمارش‌آرا

10:50/ برگزاری انتخابات نظام پزشکی در 200 حوزه اخذ رأی/ 5176 نفر رقابت می‌کنند

رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: این انتخابات از صبح امروز (جمعه) با رقابت 5176 نفر در 200 شهر در حال برگزاری است و تا ساعت 20 ادامه دارد. محمد آقاجانی با اعلام این خبر افزود: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار هم به صورت حضوری در 200 حوزه اخذ رأی و هم به صورت الکترونیک برگزار می شود.

وی افزود: انتخابات نظام پزشکی در شش گروه مجزا شامل گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، علوم آزمایشگاهی و لیسانسه های پروانه دار برگزار می شود و در هر شهر اعضای هیات مدیره نظام پزشکی از این گروه ها انتخاب می شوند.

آقاجانی گفت: اعضای هیات مدیره نظام پزشکی در شهرهایی که بیش از 500 عضو نظام پزشکی دارند، 17 نفر و در شهرهایی که کمتر از این میزان عضو سازمان نظام پزشکی دارند، 11 نفر است.

رئیس هیات اجرایی نظام پزشکی افزود: حدود 250 هزار نفرعضو سازمان نظام پزشکی هستند که حق رأی دادند دارند و 5176 نفر نیز کاندیداهای تایید صلاحیت شده این انتخابات هستند که برای عضویت در هیات مدیره های نظام پزشکی شهرهای مختلف رقابت می کنند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات نظام پزشکی برای اولین بار روش الکترونیک رأی گیری نیز وجود دارد و اعضای این سازمان می توانند با ارسال کد ملی خود از طریق موبایل به شماره 2000190، کد امنیتی 12 رقمی اختصاصی را برای شرکت در این انتخابات دریافت کنند و با استفاده از این کد می توانند با وارد شدن به سامانه انتخابات در مدت سه دقیقه رأی خود را به صورت الکترونیک بدهند.

آقاجانی افزود: اعضای سازمان نظام پزشکی در صورتی که پرسشی داشته باشند می توانند طی تماس با شماره تلفن 81454700 تا ساعت 20 امروز، پاسخ خود را دریافت کنند.

وی گفت: استقبال جامعه پزشکی از انتخابات این دوره مناسب بوده است و از صبح امروز تاکنون بیش از 1100 نفر به صورت حضوری و بیش از 4200 نفر به صورت الکترونیک رأی داده اند.

رئیس هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: نتایج این انتخابات فردا اعلام می شود وتلاش می شود و روند برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پزشکی و رئیس کل این سازمان به گونه ای انجام شود که در روز پزشک که اول شهریور است، رئیس کل جدید این سازمان، حکم خود را از دست رئیس جمهوری دریافت کند.

وی افزود: نمایندگان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی نیز در تمام شعب اخذ رأی و روند برگزاری الکترونیک نظارت دارند و هر گونه تخلف احتمالی به سرعت رسیدگی می شود ولی تاکنون تخلف خاصی در روند برگزاری انتخابات نبوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز