خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تاکید شد:

فرایند انتخاب شهردار باید شفاف باشد/ جلسات رسمی شورا به صورت علنی برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۵۳۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه فرآیند انتخاب شهردار باید با شفافیت کامل صورت گیرد، گفت: اگر در دوره‌های گذشته شاهد عملکرد ناموفق شوراها و وقوع فجایعی در دل شهرداری بودیم به دلیل همین عدم شفافیت است.

آذر منصوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: بیش از آنکه مهم باشد؛ شهردار چه کسی است، مهم فرآیندی است که برای انتخاب شهردار طی می‌شود. فرآیند انتخاب شهردار باید با شفافیت کامل صورت گیرد، چرا که اولین مطالبه ما از شورای پنجم شفافیت و تبدیل شورا و شهرداری به اتاق شیشه‌ای است. اگر در دوره‌های گذشته شاهد عملکرد ناموفق شوراها و وقوع فجایعی در دل شهرداری بودیم به دلیل همین عدم شفافیت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه شهردار آینده باید با رای اکثریت ۲۱ نفره شورا انتخاب شود، تصریح کرد: من به عنوان شهروند به ۲۱ نفر رای دادم و مطالبه‌ام این است که شهردار آینده با ۲۱ رای انتخاب شود و روند انتخاب شهردار موجب ایجاد انشقاق در شورای شهر نشود.

او خاطرنشان کرد: حفظ این ائتلاف و سرمایه تا انتخابات بعدی منوط به همگرایی و پرهیز از مواردی است که ایجاد اختلاف می‌کند.

منصوری ادامه داد: شهردار منتخب باید به شورای شهر پاسخگو باشد نه اینکه شاهد تعاملاتی از جسم دوران قالیباف باشیم که خروجی‌اش املاک نجومی شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه شهردار آ‌ینده تهران باید معاونان و شهرداران ۲۲ منطقه خود را پیش از انتخاب نهایی معرفی کند، افزود: شهردار آینده تهران باید تعریف مشخصی از تهران داشته و چالش‌های آن را بشناسد. شهرداری که این قابلیت را داشته باشد که چهار سال بر کرسی شهرداری تهران بنشیند و پس از یک سال تغییر نکند. فراموش نکنیم شورا میراث‌دار مجموعه‌ای از مشکلات و نابسامانی‌ها است و شهردار منتخب باید برنامه‌ای چهار ساله و قابل سنجش ارائه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به لزوم شفافیت برای حل بحران‌هایی که امروز تهران با آن روبرو است، خاطرنشان کرد: قطعاً جلسات رسمی شورا باید به صورت علنی برگزار شود و حداقل مطالبه ما از شورای شیشه‌ای برگزاری جلسات به صورت علنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز