خبرگزاری کار ایران

دعوت معین از پزشکان برای حضور فعال در انتخابات نظام پزشکی

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۲۰۷

مصطفی معین، استاد دانشگاه و کاندیدای انتخابات نظام پزشکی در پیامی از فعالان رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی در سراسر کشور خواست که با حضور فعال و پرشور در انتخابات نظام پزشکی، گامی دیگر در جهت معنی بخشیدن به مشارکت و رقابت و تقویت جامعه مدنی بردارند.

به گزارش ایلنا، در این پیام آمده است: "گستردگی و نقش حیاتی دانش، حرفه و اخلاق پزشکی و مسئولیت اجتماعی پزشکان، انتظارات فراوانی پیش روی یکایک ما نهاده است.

پزشکان در سطح بالاترین و موثرترین گروه‌های مرجع جامعه ما قرار دارند، یعنی اینکه مردم علاوه بر رجوع به ما برای تشخیص و درمان آلام تن و روان خود، چشم به نقش اجتماعی ما هم دوخته اند. ارتقای سطح مشارکت و حساسیت نسبت به سرنوشت خود و اجتماع از جمله حقوق شهروندی و ضرورت های اجتناب ناپذیر برای توسعه کشوردر همه زمینه هاست. این واقعیت به آن معناست که باید از همه ظرفیت هایی که برای نیل به دموکراسی و پیشرفت در کشور وجود دارد، بهره گرفت. استفاده از حق انتخاب و حق رای نشان داده است که کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر برای دستیابی به حقوق اساسی و اصلاح فرایند هاست.

بر این اساس به عنوان عضوی کوچک از جامعه فرهیخته پزشکی ایران که کوشیده است در مقاطع مختلف نسبت به ارتقای منزلت پزشکان و نقش دانش، اخلاق و حرفه پزشکی در تامین سلامت جامعه بی­‌تفاوت نباشد، از عموم دوستان و همکاران عزیز در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی در سراسر کشور می خواهم که با حضور فعال و پرشور در انتخابات نظام پزشکی، گامی دیگر در جهت معنی بخشیدن به مشارکت و رقابت و تقویت جامعه مدنی بردارند."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز