خبرگزاری کار ایران

دعوت از صاحبنظران برای مشارکت در تدوین سند ملی سازماندهی خدمات آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۸۸۸

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای طراحی برنامه جامع خدمات آزمایشگاهی گفت: با توجه به نظر وزیر محترم بهداشت کارگروهی بدین منظور تشکیل شده و از تمامی صاحبنظران و ذینفعان در دانشگاههای علوم پزشکی، بوردهای علوم پزشکی کشور و انجمن های علمی گروه پزشکی خواسته ایم با اعلام نظرات خود در تدوین این سند مشارکت کنند.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به لزوم تدوین سندی جامع برای خدمات آزمایشگاهی که تمامی مسائل این حوزه از جمله تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی را پوشش دهد، گفت: این سند ماهیتی چندبخشی دارد و ضروری است تا صاحبنظران و مسئولین در بخش های مختلف در تدوین این سند همکاری نمایند.

لاریجانی بر لزوم پاسخگویی نظام سلامت به نیازهای مردم کشور تاکید کرد و گفت: امروزه ماهیت نیازهای سلامت مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و باتوجه به پیچیدگی تشخیص و درمان بیماری ها خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی به یکی از نیازهای اصلی جامعه تبدیل شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ضروری است تا برنامه ریزی مناسبی برای تامین خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز جامعه صورت گیرد و این کار در قالب تدوین سند ملی سازماندهی خدمات آزمایشگاهی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست پیگیری است.

وی افزود: کارگروه ویژه ای متشکل از معاونان ذی ربط در سطح وزارت تشکیل شده است. این کارگروه موظف گردیده تا پس از گردآوری نظرات و پیشنهادهای کلیه گروههای ذی نفع، سندی ملی را در زمینه سازماندهی خدمات آزمایشگاهی در کشور تدوین نماید.

لاریجانی درخصوص حیطه های مورد توجه این سند گفت: تعریف انواع خدمات آزمایشگاهی و سطح بندی خدمات متناسب با نیاز جامعه در مناطق آمایشی کشور، تعریف صلاحیت¬های حرفه¬ای مورد نیاز برای ارائه هر سطح از خدمات و همچنین چگونگی توانمندسازی متخصصان و گروه های مختلف درگیر در آزمایشگاه از جمله مواردی است که در این سند مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این سند با نظر تمامی صاحبنظران و ذینفعان حوزه تهیه خواهد شد تا تمامی جوانب و نکات قابل توجه در آن گنجانده شود.

وی افزود: نامه ای به دانشگاههای علوم پزشکی کشور، بوردهای حوزه علوم پزشکی کشور و انجمن های علمی گروه پزشکی ارسال و از ایشان خواسته شده تا نظرات تمامی ذینفعان سند ملی سازماندهی خدمات آزمایشگاهی را به حوزه معاونت آموزشی منعکس نمایند.

دکتر لاریجانی در پاسخ به اینکه چه کسانی می توانند در تدوین این سند مشارکت نمایند خاطرنشان کرد: بدون شک تدوین این سند مسیری است تا با اجماع تمامی صاحبنظران، اساتید و همکاران برنامه ریزی منظمی برای ساماندهی خدمات آزمایشگاهی صورت گیرد و در این مسیر از نظرات تمامی اساتید، دستیاران، فارغ التحصیلان رشته های مرتبط و همچنین سایر افرادی که می توانند در تدوین آن کمک کنند استقبال می شود.

وی در پایان از تمامی اساتید، دستیاران و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط خواست تا نظرات خود و نکاتی که به نظر می رسد در سند ملی سازماندهی خدمات آزمایشگاهی باید مدنظر قرار گیرد را اعلام نمایند و ابراز امیدواری کرد این همفکری ملی بتواند زمینه های ارتقای خدمات آزمایشگاهی کشور را فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز