خبرگزاری کار ایران

سرهنگ کرمی خبر داد:

دستگیری اعضای باند تصادفات ساختگی در قم

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۰۳۵

رئیس پلیس آگاهی قم از انهدام باند کلاهبرداری با استفاده از تصادفات‌ساختگی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی کسب خبری با موضوع تصادف ساختگی و کلاهبرداری از برخی شرکت‌های بیمه‌ای و با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه پس از هماهنگی قضائی و انجام تحقیقات لازم یکی از متهمان دارای یک فقره سابقه کیفری شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: متهم در تحقیقات صراحتاً بیان داشت با همکاری چند تن دیگر اقدام به صحنه‌سازی تصادف و اخذ دیه از برخی شرکت‌های بیمه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در قدم بعدی سایر همدستان وی به همراه سردسته باند و کارگردان صحنه تصادف و سه تن دیگر از متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

کرمی گفت: با توجه به‌احتمال وجود اسناد و مدارک در منزل سردسته باند، محل مذکور مورد بازرسی و تعداد زیادی اوراق قضائی، انتظامی و پرونده‌های بیمارستانی و گرافی‌های دیجیتالی و پزشکی قانونی تصادفات مختلف و یک فقره چک 310 میلیون ریالی شرکت‌های بیمه به تاریخ روز و اوراق مبالغ دریافتی نسبتاً هنگفت کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: متهم در ادامه به پلیس آگاهی استان منتقل و باوجود اسناد و مدارک مکشوفه صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و مشخص شد وی با شناسایی جوانان معتاد و بیکار و دریافت مدارک هویتی و عابر بانک‌های آن‌ها جهت جلوگیری از اخذ دیه و متواری شدن مصدومان و یا طرح شکایت احتمالی علیه کارگردان صحنه، مبالغ زیادی سفته از آن‌ها و مقصران تصادف ساختگی اخذ و جهت فرار از قانون قرارداد سفید امضای قرض‌الحسنه در قبال سفته‌های اخذشده بین خود و همدستانش منعقد و سپس با مجروح کردن افراد اقدام به صحنه‌سازی تصادف می‌کردند.

وی بابیان اینکه متهمان به 6فقره تصادف ساختگی در شهرستان‌های مختلف اعتراف کرده‌اند، گفت: در ادامه موضوع بلافاصله به شرکت‌های بیمه اعلام تا از پرداخت وجه به زیان‌دیدگان خودداری و در اسرع وقت اقدام به طرح شکایت کنند.

کرمی مبلغ کلاهبرداری را پنج میلیارد ریال ارزیابی کرد و اظهار داشت: نهایتاً با توجه به اینکه متهمان خارج از حوزه استحفاظی قم و در شهرستان‌های اراک، شهرکرد، تفرش و آشتیان اقدام به‌تصادف ساختگی و کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه کرده بودند پرونده به استان‌های مذکور ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز