خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

انتخابات نظام پزشکی از مهمترین نمادهای همدلی پزشکان است

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۴۹

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از ستادهای اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: امیدوارم شاهد انتخاباتی با شکوه و بی نظیر برای انتخاب اعضای هیات مدیره نظام پزشکی باشیم.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در همایش کشوری ستادهای اجرایی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: انتخابات سازمان نظام پزشکی در 199 حوزه انتخابیه در کشور در 30 تیرماه برگزار و نتایج آن، روز 31 تیرماه اعلام می شود.

وزیر بهداشت انتخابات نظام پزشکی را بسیار مهم دانست و گفت: امیدوارم همچنان که در زمان ثبت نام و کاندیداتوری نیز گفتم، در روز انتخابات نیز شاهد حضور گسترده و حداکثری جامعه پزشکی باشیم و جامعه پزشکی کشور به عنوان یکی از اقشار فهیم و فرهیخته، یادگاری قابل استناد و قابل الگوبرداری برای سایر انتخابات صنفی و ملی از خود به جای بگذارد.

هاشمی تصریح کرد: جامعه پزشکی کشور نشان داده که هرگاه یکپارچه و همدل در عرصه ای حضور پیدا کند، می تواند از قابلیت های خود، حداکثر بهره را ببرد و ظرفیت این قشر مهم که سرمایه اجتماعی ارزشمندی در کشور است، کم نیست و شاید بسیاری از ما، ظرفیت های جامعه پزشکی را به طور شایسته نمی شناسیم.

وزیر بهداشت از انتخابات سازمان نظام پزشکی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای همدلی جامعه پزشکی یاد کرد و افزود: قوت و توان سازمان نظام پزشکی در گرو مشارکت فعال و حداکثری در 30 تیرماه است پزشکی با تجربه نیم قرن فعالیت، باید بتواند به رسالت و وظایفش آنچنان که باید، عمل کند.

هاشمی اظهار داشت: تقاضای من این بود که افراد مورد اعتماد، دلسوز، دارای تجربه مدیرتی در این انتخابات کاندیدا شوند و باور داشته و دارم که انتخاب شخصیت هایی وزین، وزن لازم را به این سازمان مهم و اثرگذار، می بخشد تا اینکه این نهاد صنفی بتواند وظیفه خود را در سیاستگذاری نظام سلامت ایفا کرده و از حقوق جامعه پزشکی و نیز مردم شریف ایران، دفاع کند.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از مسئولان برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی به دلیل الکترونیکی برگزار شدن انتخابات، تاکید کرد: تصمیم الکترونیکی برگزار کردن این انتخابات، شجاعانه و روش عادلانه ای بود که می تواند میزان مشارکت را افزایش دهد و بخش آی تی وزارت بهداشت، شبانه روز تلاش کردند و در بخش امنیتی نیز، دوستان ما در خارج از وزارت بهداشت، کمک بسیار زیادی در جهت اطمینان بخشی به صیانت از آرای اعضای نظام پزشکی کردند.

 هاشمی خاطرنشان کرد: از هیات نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی به دلیل عملکرد ارزشمند و منصفانه که داشتند، تشکر می کنم و بر اساس گزارش هایی که به ما داده اند، استقبال همه گروه ها، جریانات و اقشار پزشکی بسیار خوب بود و تا این لحظه شاهد هیچ شکایتی در این زمینه نبودم در حالی که در دوره قبلی، شاهد کج رفتاری ها، کم لطفی و بی انصافی هایی بودیم و از نمایندگان مجلس، نماینده وزیر کشور و داداستان کل کشور و وزارت بهداشت به خاطر دقت و انصافشان تشکر می کنم اما کار آنها در ایام تبلیغات کاندیداها و روز برگزاری انتخابات هم ادامه خواهد داشت و حافظ منافع همه ذینفعان خواهند بود.

وزیر بهداشت با اشاره به صنفی بودن انتخابات نظام پزشکی، گفت: انتخابات نظام پزشکی سیاسی نیست بنابراین خوشبختانه تا امروز که نیمی از زمان تبلیغات کاندیداها گذشته، همه افراد و گروه هایی که برای انتخاب شدن، وارد میدان شده اند، این باور را دارند که از روش های مذموم در برخی از انتخابات استفاده نکنند که دو قطبی ایجاد کنند در حالی که در برخی از دوره های انتخابات نظام پزشکی شاهد تقابل دولت و صنف یا وزارت بهداشت و نظام پزشکی بودیم که شایسته نبود و از اول سنگ بنا بر ناهماهنگی و عدم همکاری می گذاشتند و جامعه پزشکی در برخی از مقاطع، آسیب های زیادی دید و زبان مشترکی بین نمایندگان صنف و مسئولان وقت وجود نداشت.

 هاشمی تاکید کرد: عمیقا اعتقاد دارم که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، با احترام متقابل به همدیگر می توانند سلامت مردم و منافع صنف و مردم را تامین کنند و یک سویه هیچ اقدامی به نتیجه نمی رسد و ظرفیت های بسیار زیادی در نظام پزشکی وجود دارد که وزارت بهداشت می تواند از آن استفاده کند و کارهای بسیار زیادی در دستگاه اجرایی و دولت وجود دارد که صنف به آن نیازمند است و امیدوارم در دولت آینده، با انتخاب منطقی و شایسته، شاهد همکاری های بیشتری باشیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دولت یازدهم، 5 نفر از روسای دانشگاه های علوم پزشکی را از روسای نظام پزشکی انتخاب کردیم تا همکاری ها بیشتر از گذشته شکل بگیرد البته به این نتیجه رسیدم که در دولت دوازدهم، نیازی به این کار نیست و چون منافع مشترک نیست بهتر است اگر فردی رییس نظام پزشکی یک استان شده، کارهای خودش را انجام دهد اما نگاه وزارت بهداشت در دولت یازدهم، صرفا همکاری با نظام پزشکی بود و به دلیل همراهی این سازمان، کارنامه بهتری نسبت به گذشته شکل گرفت و این سازمان با حفظ استقلال خود می تواند، مرجعی برای صنف و البته مردم باشند و فلسفه وجودی ما هم مردم هستند و گاهی اوقات انجمن ها و نمایندگان صنف، اصل موضوع که مردم هستند را فراموش می کنند بنابراین، مردم، اصل هستند و ما خدمتگزار آنها هستیم و اگر دفاعی از منافع صنف کنیم، باید بخاطر مردم باشد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انتظار داریم که به افرادی رای داده شود که علاوه بر داشتن دغدغه های صنفی، منشا خدمات برای مردم باشند و بتوانند به خوبی از حقوق آنها صیانت و دفاع کنند زیرا از سال 83، و بر اساس قانون مجلس، مسئولیت دفاع و صیانت از حقوق مردم و صنف به سازمان نظام پزشکی واگذار شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: 5 هزار و 176 نفر در فضای خوب و آزادانه کاندیدا شده و در حال تبلیغات هستند و خودشان را معرفی می کنند امیدوارم که در کمال آرامش، با آزادی کامل و صیانت از آرای همکاران، شاهد انتخاباتی با شکوه باشیم.

 هاشمی یادآور شد: رییس جدید سازمان نظام پزشکی در سالروز تولد ابوعلی سینا حکم خود را از رییس جمهور دریافت می کند و امیدوارم که مسئولان برگزاری و نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، از این امانت مهم، به خوبی مراقبت کنند و با پیشگیری از حاشیه سازی ها، موجب رضایتمندی همکاران خود شوند.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه انتخابات در نظر گرفته شده و اگر به هر دلیلی، اینترنت کشور و حتی دنیا هم قطع شود، سیستم های جایگزین برای اخذ رای در انتخابات نظام پزشکی، در نظر گرفته شده است و هیچ خللی در آن به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز