خبرگزاری کار ایران

مقام مسئول وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

دریافت هزینه از مردم بابت خدمات غیرضروری در بیمارستان‌های خصوصی تخلف محرز است/ مردم می‌توانند شکایت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۱۴۰

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتبار بخشی وزارت بهداشت دریافت هزینه‌های سنگین بابت خدمات غیرضروری به بیمار را از سوی بیمارستان‌های خصوصی تخلف محرز دانست و گفت: در صورتی که مردم در این زمینه شکایت دارند می‌توانند، آن را مطرح کنند تا بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از اجرای طرح تحول سلامت در سطح بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی کشور، سیل مراجعات مردم به این مراکز درمانی باعث کم شدن حجم مراجعات بیماران به بخش خصوصی شده است که این مسئله سبب شده تا برخی از بیمارستان‌های خصوصی خدمات غیرضروری و غیرمتداول را به بیماران تحمیل و هزینه‌های هنگفتی بابت آن‌ها دریافت کنند.

سید محمد حسین میردهقان؛ مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ارائه خدمات غیرضروری و دریافت هزینه‌های سنگین از بیمار تخلف محرز است، اظهار کرد: در بحث تعرفه‌ها بیمارستان‌ها باید براساس مصوبه هیات وزیران و براساس درجات اعتباربخشی که از وزارت بهداشت می‌گیرند، عمل کنند.

او درباره نظارت بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی گفت: بخشی از این نظارت‌ها، بازرسی‌‌های دوره‌ای است که تخلفات در برابر قوانین را پیگیری می‌کنند، بخش دیگری از این نظارت‌ها توسط ارزیابی‌های سیستماتیک است که توسط اعتباربخشی‌های سالیانه انجام می‌شود. همچنین مردم از طریق سامانه‌ 190 می‌توانند؛ هم از قیمت تعرفه‌ها مطلع شوند و در صورتی که شکایت دارند آن را مطرح کرده تا بررسی شود.  

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود سه سال است در تمام استان‌های کشور ستاد نظارت بر تعرفه‌ها شکل گرفته، گفت: خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود؛ دارای دستورالعمل‌هایی است که به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها ابلاغ شده، همچنین این اطلاعات قابل دسترسی برای عموم مردم است. بخشی از استانداردهای ما مربوط به بحث مراقبت و درمان است که در اعتباربخشی ابلاغ شده است و بنا بر فراخور درصد تحقق استانداردها درجات بیمارستان‌ها تعیین می‌شود.

میردهقان تاکید کرد: تعرفه‌ها طبق قوانین موجود در شورای عالی بیمه مصوب و به هیات وزیران اعلام و پس از تصویب در هیات وزیران تعرفه مراکز دولتی، خصوصی و عمومی غیردولتی و خیریه‌ها تعیین می‌شود. بنابراین برای همه این انواع براساس درجه‌بندی‌های صورت گرفته تعرفه‌گذاری می‌شود، و همه ملزم به رعایت این تعرفه‌ها هستند.

او با بیان اینکه درجات اعتباربخشی سال 96 تا چند روز آینده اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: در گواهی‌های اعتبار بخشی بارکد QR در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند با اپلیکیشن‌های که روی موبایل‌ قابل نصب استبا مشخصات بیمارستان را که در آن درج شده، دریابند. و از این طریق بیمار می‌تواند به تعرفه‌های بیمارستان و خدماتی که ارائه می‌دهد؛ دسترسی پیدا کنند و در صورت مشاهده اجرای خلاف این تعرفه‌ها می‌توانند، آن را از طریق سامانه 190 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز