خبرگزاری کار ایران

زهرا احمدی‌پور:

موزه‌های تخصصی فرصت‌های ورود گردشگر را افزایش می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۶۴۹

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در مراسم افتتاح موزه بانک‌ملی ایران گفت: در اساسنامه ایکوم ذکر شده که موزه مؤسسه‌ای آموزشی است، مجموعه‌ای از دانش که هم‌زیستی بشر و تغییرات تکنولوژی را به ما نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌پور در مراسم افتتاح موزه بانک ملی ایران، که عصر امروز چهارشنبه در ساختمان قرض‌الحسنه بانک‌ملی ایران برگزار شد با بیان این مطلب، افزود: «دنیا سعی کرده از موزه‌هایش به‌عنوان یک مرکز آموزشی بهره ببرد. به هر موزه‌ای که در دنیا وارد شویم دانشجویان و دانش‌آموزانی را می‌بینیم که در قالب گروه‌های تخصصی در آنجا برای آموزش‌ حضور دارند. برای اینکه آموزش‌ها افزایش یابد، سعی شده تعداد موزه‌های تخصصی بیشتر شود و موزه‌ها محدود به اشیایی نشوند که فقط معرف ادوار تاریخی هستند.»

احمدی‌پور ادامه داد: «به‌واسطه این تفکیک صورت‌گرفته، موزه‌های تخصصی ایجاد شدند. یکی از اتفاقات خوبی هم که در ایران درحال رخ دادن است رو آوردن به ایجاد موزه‌های تخصصی است. موزه‌ای هم که امروز افتتاح شد از این دست موزه‌هاست. ایجاد موزه‌های تخصصی، فرصت بهره‌وری از آموزش را بیشتر می‌کند، فرصت این را که بدانیم طی چه فرایند‌هایی این سرزمین در بخش‌های تخصصی گونه‌گون مدیریت شده؛ برای مثال، وقتی موزه هیدرولوژی را می‌بینیم متوجه می‌شویم چگونه ایران توانسته منابع آب را در یک کشور کم‌آب مدیریت کند.»

او خاطرنشان کرد: « از سال ۸۱ موظف بودیم این موزه‌های تخصصی را در کشور ایجاد کنیم اما متأسفانه بنا به دلایل مختلف این امر به‌تعویق افتاد. خوشبختانه سال‌های اخیر شکل‌گیری موزه‌های تخصصی با مشارکت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیشتر شده و ما در حال دست یافتن به فهرستی از اموال ملی‌مان هستیم. اگر نگاه ما به موزه‌ها آموزشی باشد آینده خوبی را در افق دید خود خواهیم دید.»

معاون رئیس‌جمهوری تأکید کرد: «موزه‌ها یکی از مقاصد سفر است. هر گردشگری که وارد یک شهری می‌شود حتماً از موزه‌های آن شهر بازدید می‌کند. موزه‌ها ضمن اینکه درآمدزایی دارند و جذب‌کننده گردشگر هستند، می‌توانند برای گردشگران این فرصت را فراهم کنند که این کشور را بشناسند و بدانند ما به‌عنوان کشوری متمدن و صاحب‌فرهنگ با سیستم مدیریتی خاص خود چطور توانسته‌ایم در طول ادوار تاریخ بی‌وقفه به سیر تمدن خود ادامه دهیم.»

او افزود: «موزه‌های تخصصی ضمن اینکه به جذب گردشگر تخصصی کمک می‌کنند، فرصت‌های ورود گردشگر را هم افزایش می‌دهند. با توجه به اینکه موزه جواهرات در تهران یکی از موزه‌هایی است که مورد اقبال گردشگران است، موزه بانک ملی ایران نیز به‌دلیل مجاورتش با موزه جواهرات ملی، می‌تواند موجب جذب گردشگر شود و می‌تواند فرصت و ظرفیت جدیدی در شهر تهران باشد. امیدواریم این فرصت‌ها بیشتر و بیشتر شود و ما بتوانیم از آن‌ها برای جذب گردشگرِ بیشتر استفاده کنیم.»

رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «جهت‌گیری دولت این است که بتوانیم درآمد حاصل از گردشگری را افزایش دهیم تا جایی که بتوانیم آن را به‌عنوان نوعی اشتغال پایدار که تولیدکننده ثروت است در نظر بگیریم. اقداماتی که در این حوزه درحال انجام است، نوید خوبی برای آینده می‌دهد که ایران تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز