خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در امور حج:

بخشی از فضای مسموم علیه حج از خارج هدایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۸۶

سرپرست حجاج ایرانی گفت: فضای مسموم ایجاد شده درجامعه علیه حج، هدایت شده از خارج از کشور است و امسال همه باید تلاش کنیم تا زائران بدون اضطراب و با آرامش خاطر، راهی سرزمین وحی شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر با حضور در دوره آموزشی کوثر ویژه فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور به فضای مسموم ایجاد شده علیه حج در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات منفی در فضای مجازی منحصر به حوزه حج نیست و در دیگر مسایل داخلی هم دیده می‌شود که خوشبختانه نیروی انتظامی در این زمینه بسیار قوی و هوشیارعمل کرده است.

قاضی عسکر، نقش پلیس فرودگاه‌ها در ایجاد آرامش بین حجاج هنگام اعزام را مهم دانست و افزود: پلیس فرودگاه‌ها هنگام بدرقه حجاج تلاش کند تا زائران با آرامش بیشتری عازم سرزمین وحی شوند.

وی در ادامه لزوم رعایت مسایل امنیتی و نکات مورد توجه درسفرهای زیارتی در بازرسی‌های خروج از کشور را یادآور شد و گفت: بادقت و مراقبت بیشتر و با حفظ ارزش‌های اخلاقی اسلام مطمئن هستم مشکل خاصی بوجود نخواهد آمد.

وی مسئولیت نیروی انتظامی در ایجاد امنیت برای مردم درحوزه‌های مختلف را حساس خواند و اخلاق و گفتار خوب در برخورد با مردم را روش و دستور اسلام ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه با تقدیر از عملکرد پلیس فرودگاه در موضوع شناسایی و جلوگیری از حمل مواد مخدر به خارج از کشور اظهار کرد: برخورداری از تخصص لازم و استفاده از ابزارهای مناسب موجب شد که ما در سال گذشته حتی یک مورد دستگیری در فرودگاه‌های جده و مدینه نداشته باشیم و این افتخاری برای نیروی انتظامی و پلیس فرودگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید براینکه حج می‌تواند عامل حذف برخی ازاین مشکلات از جمله اعتیاد به موادمخدر نیز باشد، افزود: مسئولان مربوطه موظفند در جلسات آموزشی حجاج، مطالبی را که در این زمینه و موارد دیگر زائران باید مطلع باشند بازگو کنند و ضمن تعامل با مدیر، عوامل اجرایی و روحانیون، کاملا نسبت به خطرات و عواقب وخیم آن توجیه باشند و برخورد مناسب صورت گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی به شرایط و تحولات منطقه هم اشاره کرد و گفت: بحمدلله شرایط و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خوب است و از نظر سیاسی نیز وضعیت کشوربهتر از سال‌های گذشته است و ما امیدواریم حج امسال آرام برگزار و باعث آبرو وعزت برای نظام شود.

براساس این گزارش سردارحسین مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشورهم در جلسه امروز درخصوص اهداف برگزاری دوره آموزشی کوثر گزارشی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: فرماندهان نیروی انتظامی در ۲۰ ایستگاه پروازی ضمن هماهنگی با دیگر دست اندرکاران در حوزه فرودگاه برای آغاز عملیات اعزام زائران حج ۹۶ آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: رفتار خوب و تکریم زائران بیت الله الحرام اولویت نخست نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز