خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم کمک دولت و مجلس برای توسعه بیمارستانهای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۶۶۱

وزیر بهداشت در ادامه سفر دو روزه خود به استان مرکزی، از بخش های مختلف بیمارستان فرهنگ خسروانی فراهان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در حاشیه این بازدید با اشاره به سفر خود به شهرستانهای استان مرکزی، اظهار داشت: به دلیل کاستی های موجود در حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی، مردم وارد میدان شده اند و اقدام به راه اندازی و توسعه این مراکز کرده اند اما تامین نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز، از وظایف اصلی وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت تامین تجهیزات پزشکی را آسان تر از تامین نیروی انسانی تخصصی عنوان کرد و افزود: در شهرهایی که جمعیتی بین 30 تا 50 هزار نفر دارند، امکان حضور تمام متخصصان پزشکی وجود ندارد اما متخصصان اصلی مانند داخلی، اطفال و جراحی را می توان تامین کرد اما مردم انتظار دارند که همه نیازهای درمانی را در مجاورت خود داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: به دلیل عدم پیش بینی فضا برای مراکز آموزشی و توسعه نیافتن آنها، نتوانسته ایم متخصصان را به اندازه کافی تربیت کنیم و در برخی از رشته ها، سالانه 60 نفر فارغ التحصیل می شوند در حالی که متخصصان باید در 450 حوزه کشور توزیع شوند بنابراین دستیابی به دسترسی ببیشتر برای مردم، زمان بر است.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش 3 هزار نفری ورودی دانشجویان در رشته های پزشکی، گفت: در حال حاضر سالانه 8 هزار نفر به رشته های پزشکی وارد می شوند و این افراد پس از طی یک دوره تحصیلی 6 ساله، باید وارد دوره های تخصصی شوند و با توجه به وجود اساتید ارزشمند در گروه های مختلف پزشکی، انتظار است که دولت و مجلس کمک بیشتری برای توسعه بیمارستانهای آموزشی در کشور کنند تا بتوانیم فارغ التحصیلان بیشتری داشته باشیم و نیازهای مردم را تامین کنیم.

هاشمی تاکید کرد: خوشبختانه سالها است که پزشک و متخصص را از دیگر کشورها به ایران وارد نمی کنیم بلکه در برخی از رشته ها، با خواست پزشکان، نیروی انسانی متخصص به خارج از کشور می روند و اگر نخواهیم به توسعه فضاهای آموزشی اهمیت بدهیم، در دوراهی اخلاقی و تعصب ملی می مانیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: از طرفی باید پاسخگوی نیازهای مردم باشیم زیرا به متخصصان پزشکی نیاز دارند و از طرفی هم ورود پزشکان متخصص از خارج از جغرافیای کشور، به مصلحت نیست بنابراین اگر بخواهیم مردم را اصل قرار دهیم، باید حتما تربیت پزشکان متخصص در کشور را افزایش دهیم که لازم است همه کمک کنند تا بیمارستانهای آموزشی در کشور چندین برابر موجود، ساخته شود در غیر این صورت یا نباید به خواست مردم تمکین کنیم که ظلم است و یا در برخی از رشته ها، اقدام به وارد کردن پزشکان متخصص کنیم که با اشکال و ایرادات زیادی همراه است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که با کمک سیاستگذاران حوزه سلامت، تعداد فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز افزایش یابد و مشکلات مناطق مختلف کشور برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز