خبرگزاری کار ایران

جشنواره "عمران سلامت" سه شنبه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۲۳۸

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: یکی از کارهای خوبی که در دولت یازدهم انجام شده، مشارکت طلبی و همکاری دستگاه های دیگر با سیاستگذاری وزارت بهداشت بوده است.

به گزارش ایلنا، سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و رئیس جشنواره "عمران سلامت" در نشست خبری که به مناسبت برگزاری جشنواره "عمران سلامت" برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: در دولت یازدهم فعالیت های خوبی در حوزه سلامت انجام شده است، طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت، مورد حمایت همیشه مجلس بوده و دولت نیز تلاش های خوبی در این خصوص انجام داده است که نتایج و دستاوردهای آن برای مردم ملموس است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت یکی از کارهای جدی که صورت گرفت و پایه اصلی آن محسوب می شد بحث یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که به نظام سلامت تخصیص داده شد و از آن در حوزه کارهای عمرانی استفاده شد و توانستیم تغییرات جدی را در زیرساخت های مرتبط با حوزه نظام سلامت ایجاد و با اجرای آن تسهیلات بسیار بهتری را برای مردم فراهم کنیم چراکه باید برای تسهیلات زایمانی، کلینیک های ویژه، اورژانس ها، مراکز غربالگری و سرطان زیرساخت هایی فراهم می شد.

دکتر صدرالسادات اضافه کرد: یکی از مهمترین کارهایی که ما در این دوره هدفگذاری کردیم افزایش تعداد تخت های بیمارستانی مورد نیاز کشور بوده است. حتی کشورهای همسایه ما که شرایط خیلی مشابه ما را از لحاظ تسهیلات درمانی دارند شاخص های تخت های بیمارستانی آنها به ازای هر هزار نفر با ایران فاصله دارد و ما برای این کار باید تلاش می کردیم که وضعیت تخت های بیمارستانی را در مناطق مختلف کشور بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه در این دوره شاهد یک تحول جدی و برنامه ریزی منسجم در حوزه سلامت بودیم اضافه کرد: توسعه شبکه بهداشت کشور از سال های قبل در کشور طراحی و زحمات زیادی در وزارت بهداشت برای آن کشیده شده بود. این شبکه که از شهرهای بزرگ شروع و تا آخرین نقطه روستاهای کشور ادامه داشت باید تکمیل می شد در این زمینه نیز تلاش های پیگیری در دولت یازدهم انجام شده است و با زحمات زیادی که در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشیده شده است توانستیم احداث مراکز و خانه های بهداشتی زیادی را هدفگذاری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در این دوره برای تکمیل و ساخت مراکز بهداشتی انجام شده است مشارکت طلبی و همکاری دستگاه های دیگر با سیاستگذاری وزارت بهداشت بود. خوشبخانه توانستیم با کمک دستگاه های دیگری که امکانات خوبی در کشور داشتند و می توانستند به حوزه سلامت کشور کمک کنند کارهای خوبی را رقم بزنیم. از جمله آنها می توان از ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در قالب بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان در قالب بنیاد علوی و سازمان های خیریه نام برد که توانستند در این زمینه به ما کمک کنند تا به اهدافمان در حوزه سلامت در بحث زیرساخت ها دست یابیم.

رئیس جشنواره "عمران سلامت" گفت: در دولت یازدهم اتفاقات خوبی در حوزه سلامت کشور رقم خورده است ما نیز باید برای تقدیر و تشکر از کسانی که در این حوزه تلاش های بیشتری داشتند بستری را فراهم می کردیم که این زحمات بیشتر دیده و این تلاش ها نشان داده شوند بنابراین با برگزاری جشنواره "عمران سلامت" علاوه بر اطلاع رسانی بیشتر از اقدامات صورت گرفته برای مردم، قصد داریم که از این افراد تقدیر و تشکر کنیم.

دکتر صدرالسادات با اشاره به اینکه جشنواره "عمران سلامت" سه شنبه، ۲۰ تیرماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود اظهار کرد: در این جشنواره از مسئولین دولتی و کسانی که در این حوزه زحمت کشیدند و ارگان ها و سازمان هایی که ما را در این زمینه یاری کردند و نهادهای خیریه ای که به میدان آمدند و در این امر بزرگ شرکت کردند تقدیر و تشکر می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان ها و دانشگاه های ما تحول جدی در حوزه سلامت صورت گرفته است افزود: در استان مجاور ما استان البرز در این دوره حدود ۱۴۰۰ تخت به تخت های بیمارستانی اضافه شده است که تحول چشمگیری در بحث درمان این استان است. این جشنواره محلی برای مشاهده خدمات، تلاش ها و زحمات کشیده شده در حوزه سلامت است.

در ادامه این نشست دکتر صدرالسادات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از ۲۰ هزار تختی که قرار بود تا پایان دولت تحویل شود چه تعداد تحویل شده است ؟ گفت: در ابتدای دولت ۲۱ هزار تخت را هدفگیری کردیم اما هم اک

نون از این تعداد گذشتیم و تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تخت ایجاد کردیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای این تعداد تختی که به بهره برداری رسیده است نیروی انسانی هم تامین شده است؟ اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم این تخت ها را به بهره برداری کامل برسانیم به نیروی انسانی کافی نیاز داریم. خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق و سازمان اداری استخدامی فعلی برای سال گذشته مجوز جذب ۱۶ هزار نیرو را داده بودند که همان سال جذب شدند. درخواستی هم که برای امسال داشتیم مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی جدید بود که به زودی این مجوز هم صادر خواهد شد و بخش هایی از این بیمارستان ها که برای اجرایی شدنشان نیاز به نیروی انسانی دارند را تکمیل می کند و الان تمام مراکزی که افتتاح شده در حال فعالیت هستند و ممکن است فقط بخش هایی از آنها که کمبود نیروی انسانی دارند در مدار خدمات رسانی قرار نگرفته باشند که آنها هم حتما تکمیل خواهد شد.

دکتر صدرالسادات در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که که بیشترین نیاز شما به جذب نیرو بیشتر مربوط به کدام بخش است؟ گفت: بیشترین نیاز وزارت بهداشت برای جذب نیرو در حوزه پرستاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز