خبرگزاری کار ایران

تشریح عوارض مصرف نابجای آمپول دگزامتازون

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۹۸

کارشناس کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو، عوارض مصرف نابجای آمپول دگزامتازون را از افزایش فشار خون تا افزایش احتمال شکستگی ها تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، نوشین محمد حسینی افزود: داروی دگزامتازون یا به نام مشهورتر «دگزا» از جمله داروهایی است که در شکل های مختلف مانند شربت، قرص، قطره، آمپول، پماد و محلول‌ها، یکی از پرکاربرد ترین و قوی ترین داروها به شمار می رود.

وی ادامه داد: این دارو شبیه انواع آنتی بیوتیک‌هاست که برای هموطنان‌، داروی شناخته شده ای است.

وی اضافه کرد: تزریق آمپول دگزامتازون از طریق کاهش توان دفاعی بدن، موجب افزایش خطر بازگشت دوباره نشانه های بیماری های ویروسی از جمله سرماخوردگی و سایر بیماری های عفونی می شود.

کارشناس کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو گفت: عوارض مصرف دگزامتازون شامل افزایش توده چربی در صورت و بدن، کاهش تراکم و استحکام استخوان ها و افزایش احتمال شکستگی است.

محمدحسینی ، جوش های پوستی ، اختلال در بهبود انواع زخم ها، ضعف و تحلیل عضلات ، افزایش احتمال پارگی و آسیب تاندونها، افزایش فشار خون و قند خون، آب مروارید و افزایش فشار داخل چشم را از دیگر عوارض مصرف نابجای آمپول دگزامتازون بیان کرد.

به گزارش ایرنا ، گفته می شود که دگزامتازون و داروهای مشابه آن از دسته کورتون‌هایی هستند که در ایران چندین برابر کشورهای پیشرفته مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند این دارو قوی‌ ترین دارو و دارای طولانی ترین اثر از انواع کورتون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز