خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مطرح کرد؛

لزوم جلوگیری از رشد مراکز آموزشی غیرمجاز و بدون کیفیت

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۰۸۹

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: با تشکیل جلسات هماهنگی و کمیته‌های تخصصی باید نظارت خود را در اجرای مناسب الگوی توسعه در استان ها ارائه دهیم تا از رشد مراکز آموزشی غیرمجاز و قارچ گونه و بدون کیفیت جلوگیری کنیم.

به گزارش ایلنا، مرضیه گُرد در نشست مجمع عمومی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی که با هدف انتخاب اعضای مراکز شورای موسسان کشوری برگزار شد ضمن اشاره به اینکه به دنبال پرورش‌ استعداد های دانش آموزان کشور هستیم، اظهار داشت: امن ترین مکان برای اوقات فراغت دانش آموزان و آموزش های فوق برنامه مراکز آموزشی مجاز هستند که تحت نظر آموزش و پرورش فعالیت می کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی ضمن اشاره به اینکه کار مراکز آموزشی غیردولتی صرفا برگزاری کلاس تقویتی در یک درس خاص نیست، افزود: خوشبختانه با دایمی شدن قانون، مراکز آموزشی رسمیت قانونی پیدا کرده اند و در این مراکز  باید از حافظه محوری و تست های کنکوری پرهیز شود.

وی ادامه داد: ما با برگزاری کلاس های گروهی که با صد نفر دایر می شود، موافق نیستیم و مراکز تحت پوشش ما با رویکرد تقویت بنیه علمی، هنری و پرورشی باید نسبت به جذب دانش آموزان اقدام کند.

گُرد تصریح کرد: ما باور داریم که مراکز آموزشی مجاز به نیازهای جدید نوجوانان وجوانان پاسخ می دهند و برای پرورش خلاقیت های دانش آموزان و بکارگیری روش های نوین آموزشی، آموزش های علمی مناسب ارائه می دهند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود دستگاه های بدون مجوز آموزش و پرورش به این مراکز، گفت: جلسات خوبی با نیروی انتظامی و اماکن برگزار شده و  انتظار می رود موسسان مراکز  در بعد حمایت و نظارت با مدیران مشارکت ها در استان ها همکاری کنند و نظارتی همتا داشته باشند؛ بدیهی است اگر تخلفی در این مدارس و مراکز رخ دهد، این حق حاکمیتی و نظارتی آموزش و پرورش است که ورود پیدا کند و طبق قانون با آنان برخورد کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: اقدامات خوبی مانند برپایی جشنواره در برخی از استان ها برای انعکاس اقدامات و عملکرد مطلوب مراکز آموزشی مجاز صورت گرفته که امیدواریم با تسری آن به سایر استان ها بتوانیم ارتقای کیفیت مراکز غیردولتی را به اولیا و دانش آموزان کشور اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه منتخبین موسسان مراکز در استان ها بازوان توانمند ما هستند به یکی از وظایف مهم منتخبین در استان ها که گام برداشتن در جهت آموزش موسسان نسبت به قوانین است ، اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات هماهنگی و کمیته‌های تخصصی باید نظارت خود را در اجرای مناسب الگوی توسعه در استان ها ارائه دهید تا از رشد مراکز غیرمجاز و قارچ گونه و بدون کیفیت جلوگیری کرده و به یاری خدا بتوانیم گام های موثری برای نظام تعلیم و تربیت برداریم.

در این گردهمایی انتخابات اعضای شورای مرکزی موسسین مراکز غیردولتی با حضور نمایندگان ۳۲ استان برگزار شد و در نهایت ۱۳ نفر به عنوان عضو اصلی و ۳ نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز