خبرگزاری کار ایران

با همکاری دستگاه‌های مرتبط؛

پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۱۵۹

در جلسه هماهنگی برای تدوین پرونده ثبت‌جهانی جنگل‌های هیرکانی بر ضرورت مشارکت سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته ملی یونسکو در تهیه این پرونده تأکید شد.

به‌گزارش ایلنا، جلسه هماهنگی بین دستگاه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و کمیته ملی یونسکو به‌منظور تصمیم‌گیری در مورد تدوین پرونده ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، صبح امروز چهارشنبه 7 تیر 96، در دفتر معاونت میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد.

در این جلسه، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، فرهاد دبیری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست، ناصر مقدسی قائم‌مقام جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور، گزانی نماینده کمیسیون ملی یونسکو و سایر کارشناسان ارشد سازمان‌های مربوط حضور داشتند.

طالبیان در این جلسه، با اشاره به اهمیت پرونده ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست آثار طبیعی جهانی، گفت: «با توجه به اینکه ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده جنگل‌های هیرکانی سال 2018 وارد کشور می‌شوند، لازم است تمام فعالیت‌ها و مقدمات تدوین پرونده با مشارکت دستگاه‌های مربوط انجام گیرد.»

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «زمان تعیین‌شده برای جمع‌بندی نهایی پرونده آبان‌ماه سال جاری درنظر گرفته شده و مرجع ملی ارسال پرونده و سایر هماهنگی‌های اداری، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است.»

در این جلسه قرار شد کمیته هماهنگی بین دستگاه‌ها هر چه سریع‌تر برگزار شود. همچنین شورای راهبری نیز برای تسریع روند تهیه پرونده ثبت‌جهانی جنگل‌های هیرکانی و اجرایی کردن برنامه‌های پلان مدیریت مندرج در پرونده قبل و بعد از ثبت‌جهانی تشکیل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز