خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان:

ثبت ملی خانه ابتهاج در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۵۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: موضوع ثبت‌ملی خانه امیرهوشنگ ابتهاج در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا؛ رضا علیزاده از پیگیری جدی ثبت خانه هوشنگ ابتهاج، شاعر بلندآوازه، خبر داد و گفت: این اداره، با احترام به خانواده محترم ابتهاج که با علاقه‌مندی و وسواس بر ثبت اثر بنای موردنظر تأکید کرده‌اند و همچنین همه فعالانی که در انعکاس موضوع اهتمام جدی داشته‌اند، جلسه مشترکی با شهردار محترم منطقه ٢، کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی و جمعی از صاحب‌نظران دانشگاهی و فرهنگی برگزار کرده است تا با خرد جمعی طرح ثبت بنا صورت گیرد.

این مسئول میراث‌فرهنگی اهمیت مستندسازی پرونده ثبتی ملک متعلق به خانواده ابتهاج را دوچندان خواند و اظهار کرد: باتوجه به  نشانه‌های اعلام‌کرده استاد ابتهاج و خانواده‌ایشان، مقرر شد اطلاعات تکمیلی اعم از نقل و انتقال ملک از طریق سازمان ثبت و املاک و مستندسازی پیمایشی برای ثبت‌ملی پیگیری و و مدون شوند.

او در مورد مجوز تخریب بنا از سوی شهرداری برای مالک فعلی بنا گفت: جای هیچ نگرانی برای این موضوع نیست، چراکه میراث‌فرهنگی طی مکاتبه با شهرداری منطقه ١ هر گونه اقدامی برای ساخت‌وساز در این ملک را متوقف کرده است و درعین‌حال به‌دلیل قرار گرفتن ملک در بافت تاریخی واجد ارزش شهر رشت، ضوابط فنی و حقوقی بافت بر آن حاکم خواهد بود.

علیزاده، با قدردانی از همکاری خانواده ابتهاج برای طی کردن مسیر ثبت‌ملی خانه ابتهاج، گفت: ثبت خانه استاد ابتهاج و دیگر فرهیختگان و مشاهیر گیلانی و تبدیل آن‌ها به موزه و مجموعه‌های فرهنگی حداقل کاری است که برای این بزرگان می‌توان انجام داد. ما برای این شاعر پرآوازه کشورمان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم و امیدواریم زمینه حضور استاد ابتهاج در آینده نزدیک در رشت فراهم شود و ما بتوانیم از وجود ایشان بیشتر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز