خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل:

طرح توسعه حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۷۴۱

طرح توسعه حریم مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با آزادسازی 3هزار متر زمین در حیاط مشرف به مدرسه پورسینا و تخلیه نخاله‌ها ــ به‌منظور ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی برای رفاه حال گردشگران ــ آغاز شد.

به‌گزارش ایلنا، کریم حاجی‌زاده مدیر‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل، امروز سه‌شنبه 30 خرداد 96، با اعلام این خبر گفت: در اوایل دهه 80 و در راستای توسعه فضای فرهنگی این مجموعه جهانی، تعدادی از خانه‌های محله شهیدگاه خریداری و در همان محل تخریب و مسطح شده بودند؛ ضمن اینکه آوار حاصل از تخریب اتاقک‌های کارگران و نخاله‌های حاصل از ساخت نگارخانه خطایی و موزه باستان‌شناسی فعلی نیز به این محل انتقال یافته و مشکلاتی ایجاد کرده بود.

او افزود: در جریان توسعه حریم و احداث فضاهای فرهنگی و فضای سبز مجموعه و به‌منظور بهره‌مندی گردشگران، ناگزیر به آواربرداری و همسطح کردن این محوطه با محوطه‌های دیگر بودیم که با توجه به حجم زیاد آوار از ماشین‌آلات سنگین استفاده شد.

حاجی‌زاده خبرهای منتشرشده درخصوص آسیب‌رسانی حضور این ماشین‌آلات در محوطه را تکذیب کرد و افزود: نحوه تجمیع نخاله‌ها در این محوطه در سال‌های گذشته در این محل غیراصولی بود و رطوبت حاصل از انباشت این نخاله‌ها آسیب جدی به دیوارهای قسمت تجاری و دیوار غربی حیاط وارد می‌کرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل تصریح کرد: با همسطح کردن این محوطه فضایی در حدود 3هزار متر آزاد و به حریم مجموعه اضافه می‌شود و تبدیل آن به موزه و فضای فرهنگی‌خدماتی می‌تواند خیلی از نیازهای گردشگران را تأمین کند.

او اضافه کرد: از حساسیت مردم در مورد اتفاقات یگانه اثر جهانی استان اردبیل، که نشان از آگاهی و علاقه به حفظ این مجموعه فرهنگی‌وتاریخی دارد، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز