خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

پرستاری با تصویب تعرفه‌های مراقبت در منزل وارد مرحله جدیدی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۳۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب تعرفه‌های پرستاری در منزل را مصوبه‌ای بی‌نظیر خواند و گفت: با این مصوبه پرستاری وارد فاز جدیدی می‌شود و با کاهش رنج و مشقت بیماران و خانواده‌های ایرانی به یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی جامه عمل می‌پوشاند.

به گزارش ایلنا، حیدرعلی عابدی افزود: مصوبه ای که در هیئت دولت به تصویب رسید در نوع خود بی نظیر است و ما تا کنون چنین مصوبه ای نداشته ایم که به امر مراقبت از افراد نیازمند در سطح جامعه و در منازل بپردازد و این موضوعی فراموش شده در جامعه بود.

وی افزود: از دکترهاشمی وزیر بهداشت که مجدانه از این طرح حمایت کردند، قدردانی می کنیم و جا دارد از معاونت پرستاری که همواره و به جد دنبال گسترش خدمات پرستاری در سطح منازل برای نیازمندان است، تشکر کنم . همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تشکر می کنم که نسبت به این بحث و گنجاندن آن در برنامه ششم توسعه، توجه جدی داشتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: خوشبختانه امروز مرحله جدیدی در حرفه پرستاری بوجود آمده که از جهات مختلف بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این مصوبه کمک به نیازمندان واقعی به خدمات مراقبتی در سطح جامعه است که نیازی ندارند در بیمارستان بستری شوند و متاسفانه تا کنون فراموش شده بودند و با این مصوبه از این پس دولت جمهوری اسلامی به آنها توجه خواهد کرد.
عابدی تصریح کرد: این مصوبه در حقیقت در راستای فرمایش مقام معظم رهبری است که فرموده اند، باید طوری برنامه ریزی شود که بیمار جز رنج بیماری، رنج دیگری را متحمل نشود و با این مصوبه ما به یکی از آرمان های جمهوری اسلامی نزدیک خواهیم شد و آن اینکه بخشی از رنج ها و مشقت های بیماران را کم می کند.

وی افزود: این مصوبه کمک موثری به اعضای خانواده ها می کند زیرا خانواده هایی که رنج مراقبت از بیمار را به دوش می کشند با این برنامه می توانند تحت فشار کمتری باشند و بار آنها سبک تر شود.
 

کمک به اقتصاد کشور

این نماینده مجلس تصویب تعرفه مراقبت های پرستاری در منزل را کمک به اقتصاد کشور دانست و گفت: به هر حال بسیاری از افراد هستند که به دلیل نگهداری و مراقبت از یکی از اعضای خانواده خود که نیازمند به خدمات مراقبتی هستند، مجبورند از محیط کار فاصله بگیرند و در منزل بمانند.

وی تصریح کرد: با این مصوبه صحنه جدید و میدان نوینی برای فعالیت های پرستاران باز خواهد شد و پرستارانی که تا امروز جویای کار بودند و به هر دلیل تمایل به فعالیت در بیمارستان نداشتند، می توانند با تشکیل کلینیک های مراقبت پرستاری طرف قرارداد بیمه و بیمارستان، خدمات پرستاری را در سطح منازل به مردم ارائه دهند و حق الزحمه خود را بر اساس مصوبه هیئت وزیران دریافت کنند.
 

تشویق جوانان برای ورود به حرفه پرستاری
 

عابدی خاطر نشان کرد: از همه مهمتر اینکه این مصوبه یکی ازنقاط مثبتی خواهد بود تا جوانان ما که جویای کار هستند به رشته پرستاری روی بیاورند و بیش از پیش شاهد استقبال جوانان برای ورود به حرفه پرستاری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز