خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از ادعای اولیا و دانش‌آموزان؛

فروش سوالات امتحان نهایی از ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان/سوالات ۴۰ دقیقه قبل از امتحان لو رفت

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۸۲

پلیس فتا گفته هیچ شکایتی ازسوی آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی فروشندگان سوالات اصلی امتحانات نهایی دریافت نکرده اما گردانندگان سه کانالی که مدعی فروش سوالات اصلی امتحانات نهایی بودند؛ دستگیر شده‌اند. این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که برخی از اولیا و دانش‌آموزان بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در چند هفته اخیر بارها موضوع لو رفتن سوالات امتحان نهایی در رسانه‌ها مطرح شد اما این موضوع از سوی مسولان آموزش و پرورش، مرکز سنجش و پلیس فتا رد شد و به خبر دستگیری ۳ کلاهبردار که مدعی فروش سوالات امتحان نهایی بودند، اکتفا شد.

در همین رابطه رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش در گفتگویی که اخیرا با خبرنگار ایلنا داشت، درباره آخرین بررسی‌ها درباره شائبه لو رفتن برخی سوالات امتحانی و خرید و فروش سوالات، گفته بود که قبل از برگزاری امتحانات نهایی، سایت‌ها و برخی شبکه‌های مجازی با راه‌اندازی صفحاتی تحت عنوان فروش سوالات امتحانات، مدعی فروش سوالات بودند که با همکاری پلیس فتا و عوامل انتظامی رد آنها زده شد و صفحات آنها تعطیل و عوامل‌شان دستگیر شدند همچنین مشخص شد؛ سوالاتی که در اختیار این افراد بوده، تاریخ گذشته بوده است.

همچنین روز گذشته رییس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد؛ هیچ مستنداتی مبنی بر صحت ادعای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به دست نیامده است. در تحقیقات انجام شده پلیس، سه نفر کلاهبردار که مدعی فروش سوالات امتحانات نهایی بودند، شناسایی و دستگیر شدند و مشخص شد ادعای این افراد مبنی برداشتن سوالات اصلی، کذب است و این افراد با وعده‌های دروغ از دانش‌آموزان کلاهبرداری می‌کردند.

این مقام مسول پلیس فتا این را هم گفته بود که تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی فروشندگان سوالات اصلی امتحانات نهایی به دست پلیس فتا پایتخت نرسیده است و در بررسی‌های ما گردانندگان سه کانالی که مدعی فروش سوالات اصلی امتحانات نهایی بودند؛ شناسایی و با تلاش پلیس دستگیر شدند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که برخی از اولیا و دانش‌آموزان ادعای دیگری دارند. آنها بر لو رفتن سوالات امتحان نهایی تاکید می‌کنند. در همین رابطه یکی از اولیا که فرزندش در سوم تحربی در منطقه ۶ تحصیل می‌کند، به ایلنا می‌گوید: قبل از امتحان زبان فارسی و عربی من خودم نمونه سوالات را پیش رییس حوزه بردم و ایشان تایید کرد که سوالاتی که دست من بوده دقیقا سوالات امتحان نهایی است. در ساعت ۷ و ربع یعنی ۴۵ دقیقه قبل از شروع امتحانات سوالان به دست ما رسیده است و می‌تواند دال بر این باشد که سوالات لو رفته است. سوالات زیست تجربی نیز همراه با پاسخ سوالات به دست بچه‌ها رسیده که واقعا قابل تاسف و حق بسیاری از بچه‌ها ضایع شده است.

یکی دیگر از اولیا که فرزندش در مدرسه فرزنگان منطقه ۶ درس می‌خواند، ادعا می‌کند؛ زمانی که با فرزندش به مدرسه می‌رفته، ساعت ۷ صبح که بقیه بچه‌ها با اتوبوس می‌آمدند، داخل اتوبوس سوالات را می‌خواندند. بچه‌ها هرچقدر هم تیزهوش باشند آنقدر سریع حوزه امتحانی را ترک نمی‌کنند پس معلوم است که سوالات را داشتند. ما خواهان این هستیم که ۲۵ درصد شرط معدل کنکور به علت تقلب صورت گرفته، حذف شود.

یکی از محصلان رشته ریاضی که در منطقه ۱۳ سکونت دارد نیز به خبرنگار ایلنا می‌گوید: برای امتحان زبان فارسی به ما گفتند ساعت ۷ و ۳۰  صبح سوالات پخش می‌شود. البته از  شب قبل سوالات این امتحان بین بچه‌ها در گروه‌های تلگرامی پخش شده بود.

یکی دیگر از محصلان رشته ریاضی که در منطقه ۱۳ سکونت دارد به خبرنگار ایلنا می‌گوید: برای امتحان زبان فارسی به ما گفتند ساعت ۷ و ۳۰ صبح سوالات پخش می‌شود. البته از شب قبل سوالات این امتحان بین بچه‌ها در گروه‌های تلگرامی پخش شده بود. سوالات ابتدا با قیمت ۵۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رفت اما از یک زمانی به بعد سوالات رایگان در گروه‌ها پخش شد.

دانش‌آموز دیگری در رشته تجربی می‌گوید: سوالات دروس عربی و زبان فارسی از طریق کانالی در تلگرام ساعت ۷ و نیم و درس زمین‌شناسی ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه منتشر شد. تمامی سوالات رایگان بود.

گفتنی است؛ صبح امروز تعدادی از اولیا و دانش‌آموزان در اعتراض به لو رفتن سوالات امتحان نهایی در مقابل مرکز سنجش و ساختمان اصلی وزارت اموزش و پرورش تجمع کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز