خبرگزاری کار ایران

توضیحات میراث‌فرهنگی درباره تعطیلات موزه‌ها و بناهای تاریخی

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۶۶

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پیرو انتشار مطالبی در خصوص تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی – فرهنگی در روزهای تعطیلات رسمی، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش ایلنا، توضیحات این سازمان به شرح زیر است:

- اداره کل موزه‌ها بر اساس مسئولیت ذاتی و شرح وظایف مصوب خود (بند ۱ شرح وظایف ) سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان درباره موزه ها را با توجه به شرایط و موقعیت موزه‌ها، نوع و تعداد بازدیدکنندگان و مناسبت‌های ملی و مذهبی بر عهده دارد و نسبت به تعطیلی سالیانه موزه‌ها و ساعت کاری در ایام سال برنامه‌ریزی و موضوع فوق را برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌کند. به عنوان مثال ایام نوروز که موزه‌های سراسر کشور با افزایش مخاطب مواجه هستند؛ ساعت کاری موزه‌ها افزایش می‌یابد و در مناسبت‌های دیگر نیز تصمیماتی مناسب با شرایط موجود اخذ می‌شود.

- یادآور می‌شود موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان در تمام ایام سال به جز ۶ روز (شامل ۲۸ صفر – ۲۱ رمضان – تاسوعا و عاشورا – ۲۵ شوال – ۱۴ خرداد) فعال بوده و آماده پذیرایی از مخاطبان و بازدیدکنندگان هستند. همچنین درحالیکه موزه‌های سراسر دنیا روزهای دوشنبه به عنوان اولین روز هفته تعطیل هستند، موزه‌های کشورمان تمام روزهای هفته آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان هستند.

- بار دیگر تاکید می‌شود تعطیلات موزه‌ها و بناهای فرهنگی تاریخی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در طول سال فقط ۶ روز است در حالیکه روزهای تعطیل تا سال گذشته ۱۵ روز بوده که با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل موزه ها به ۶ روز تقلیل پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز