خبرگزاری کار ایران

سازمان حج و زیارت:

جزییات شرایط و تعهدات بیمه حجاج ۹۶/غرامت ۲۰۰ تا ۲۷۰ میلیون تومانی فوت

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۵۴۴

سازمان حج و زیارت شرایط و تعهدات پوشش بیمه حجاج سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، با توجه به انعقاد قرارداد گروهی بیمه درمان، عمر، حادثه، مسئولیت (بار) زائرین تمتع سال ۱۳۹۶ با شرکت سهامی بیمه ایران‌، شرایط و تعهدات بیمه مذکور به شرح ذیل جهت اطلاع مدیران محترم کاروان‌ها و زائرین گرامی حج امسال اعلام می‌شود:

۱)  بیمه عمر، حوادث و درمان (سرمایه و تعهدات)

۱-۱) در صورت فوت به هر علت هر یک از بیمه شدگان پرداخت غرامت به مبلغ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ریال

۱-۲) در صورت فوت بیمه شدگان در اثر حادثه پرداخت غرامت به مبلغ ۲.۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۱-۳) بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت ۲.۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال می‌باشد.

۱-۴) در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل پرداخت غرامت  مبلغ ۲.۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۱-۵) در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئی پرداخت غرامت حداکثر تا سقف مبلغ ۲.۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۱-۶) در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه‌ای، پرداخت خسارت تا سقف ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال

۱-۷) هزینه مراجعت زائر بیمار یا مصدوم از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارائه رسید معتبر از محل بند ۱‏-۶

۱-۸)  هزینه مراجعت زائر فوت شده از ایستگاه پروازی به شهر محل اعزام با ارائه رسید معتبر از محل بند ۱‏-۱

۱-۹) مدت پوشش هر یک از بیمه شدگان (زائرین، عوامل ستادی، عوامل اجرایی، روحانیون و کادر پزشکی) ۴۸ ساعت قبل از اعزام تا ۷۲ ساعت پس از مراجعت خواهد بود. در صورتی که زائر در عربستان بیمار یا مصدوم گشته و بر اثر آن به ایران مراجعه و به مراکز درمانی مراجعه کنند تا ۲ هفته پس از بازگشت تحت پوشش خواهد بود.

۱-۱۰)  پرداخت هزینه‌های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولوژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن تا سقف ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال امکان پذیر می‌باشد.

۱-۱۱) پرداخت هزینه‌های درمانی بیمار یا مصدومی که به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرارگرفته و با نظر پزشک معالج خویش ترخیص شده است لیکن به منظور ادامه درمان حداکثر تا مدت ۹۰ روز از زمان وقوع بیماری یا حادثه قادر به انجام هزینه و یا بستری در مراکز درمانی خواهد بود و پس از آن پوشش بیمه‌ای نامبرده امکان پذیر نخواهد بود.

۱-۱۲) پرداخت هزینه انتقال بیماران حادثه دیده از ناحیه شکستگی ستون فقرات،‌لگن و فمور در هنگام عملیات حج، پس از ترخیص از بیمارستان جهت انتقال به مکه، مدینه یا جده حداکثر تا سقف ۴۰۰ ریال سعودی.

۱-۱۳) بیمه گر متعهد شده نسبت به تهیه اقلام تدارکاتی، تبلیغاتی و فرهنگی زائرین حج تمتع مانند جاکفشی، جای گذرنامه، بروشورهای تبلیغاتی، پوستر اقدام کنند.

۱-۱۴) هزینه‌های مربوط به حمل و نقل بیماران در عربستان از کاروان تا بیمارستان‌ها (برای بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند ) یا تهیه داروهای مصرفی زائرین با دستور پزشکان مرکز پزشکی حج که در لیست داروهای مرکز پزشکی نمی‌باشد تا سقف ۲۰۰ ریال سعودی از طریق بیمه‌گر قابل پرداخت می‌باشد. (مشروط بر تائید مرکز پزشکی حج)

تبصره: مدیران محترم کاروانها می‌بایست با ارائه مشخصات زائر اعم از نام و نام خانوادگی، شماره کاروان نسبت به پرداخت هزینه مذکور (بند ۱‏-۱۲) و (بند ۱‏-۱۴) اقدام و نهایتاً از طریق امور مالی دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا ستادهای مکه و مدینه با ارائه مدارک مثبت نسبت به تسویه حساب اقدام خواهند کرد.

۱-۱۵) شرکت بیمه ایران متعهد شده نسبت به استقرار آمبولانس در ایستگاه‌های پروازی پرترافیک به صورت دائمی و در ایستگاه‌های دارای ترافیک پایین بصورت آنکال با تجهیزات مناسب در زمان رفت و برگشت زائرین جهت ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران به بیمارستان‌های کشور تا پایان عملیات تمتع اقدام کنند.

۲)  بیمه مسئولیت (بار) تعهدات و پوششها

۲-۱)  اموال هر نفر از زائرین تمتع سال ۱۳۹۶ در زمان رفت تا مبلغ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تحت پوشش بیمه می‌باشد.

۲-۲)  اموال هر نفر از زائرین تمتع سال ۱۳۹۶ در زمان برگشت تا مبلغ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تحت پوشش بیمه می‌باشد.

۲-۳) حداکثر تعهد بیمه گر در طول مدت اعتبار این قرارداد ۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال می‌باشد. بدیهی است این اعتبار بین کلیه زائرین مالباخته تقسیم خواهد شد.

۲-۴)  خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر استهلاک تا سقف ۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.

۲-۵)  بار هر یک از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه می‌باشد.

تبصره ۱: لازم به ذکر است مسئولیت بار زائرین که در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شرکت‌های هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ بار به زائرین تحویل شده با شرکت‌های هواپیمایی بوده و شرکت بیمه گر نسبت به  این لوازم تعهدی نخواهد داشت. فلذا نیاز است زائرین گرامی نسبت به اخذ لوازم کامل خود از شرکت‌های هواپیمایی توجیه شوند.

تبصره۲: در صورت مفقودی اشیاء و لوازم می‌بایست مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره یا دفتر نمایندگی سازمان در عربستان یا مدیریت‌های حج و زیارت استان‌های سراسر کشور اطلاع رسانی شود. واحدهای مذکور پس از ثبت اطلاعات فوق در سایت بیمه زائرین تمتع سال ۱۳۹۶ و چاپ فرم از سایت مربوطه به مالباختگان تحویل خواهند کرد. فرم چاپ شده پس از تائید ستاد مکه مکرمه یا مدینه منوره و همچنین دفاتر حج و زیارت استانها در شهرستانها و اداره رفاه در تهران قابل ارائه به شرکت بیمه و اخذ خسارت می‌باشد. مضافاً اینکه مدت زمان لازم برای ارائه گزارش (فرم اشیاء‌گمشده) به شرکت بیمه حداکثر از زمان برگشت به ایران حداکثر  ۳ ماه می‌باشد.

 تبصره۳: وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، گوشی تلفن همراه، عطر و ادکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه‌گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.

تبصره۴: به منظور جلوگیری از بروز اختلاف و اعتراض زائرین معزز الزامی است قبل از اعزام کاروان، مواردی که جزء استثنائات قرارداد بوده و قابل پرداخت نمی‌باشد به درستی و به دقت به زائرین اطلاع رسانی شود و همچنین از تأیید فرم‌هایی که در آن موارد فوق‌الذکر درج شده خودداری به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز