خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

بنیادها هیچ همتی برای حفظ باغات نمی‌کنند/ تعدادی باغ برای فروش گذاشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۷۸

عضو شورای شهر تهران گفت: بنیادها هیچ همتی برای حفظ باغات نمی‌کنند و به تازگی یکی ازبنیادها اعلام کرده تعدادی از باغات را برای فروش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طرح صیانت و حفاظت از باغات گفت‌: بخش اول که مربوط به شناسنامه‌دار کردن باغات بود تصویب شد و من پیشنهاد می‌کنم که ابلاغ شود. بخش دیگر نیز با توجه به ماهیت آن باید به شورای عالی ارسال شود و پس از بررسی‌ها دوباره به شورا برگردد. این پیشنهاد در شورا به رای گذاشته شد و با موافقت اعضای شورا مقرر شد بخش اول طرح حفاظت از صیانت باغات ابلاغ شود.

همچنین حقانی، عضو کمیته سلامت و محیط زیست شورای شهر در تذکر پیش از دستور به فروش باغات شهر تهران توسط برخی بنیادها اشاره کرد و گفت: باغات تهران سرنوشت عجیبی دارند. برخی باغات متعلق به ثروتمندان و فراری‌ها بودند در نتیجه در اختیار بنیادها قرار گرفتند، اما بنیادها هیچ همتی برای حفظ باغات نمی‌کنند و به تازگی یکی ازبنیادها اعلام کرده تعدادی از باغات را برای فروش گذاشته است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم حداقل شهرداری این باغات را بخرد، گفت: مطمئن باشید حتی اگر کسی این باغات را با قیمت پایین بخرد شورای بعدی نخواهد گذاشت بلایی بر سر آنها بیاید.

چمران، رئیس شورای شهر نیز در واکنش به سخنان حقانی درباره فروش باغات توسط بنیاد گفت: اینها باغ هستند و بنیاد فکر نکند می‌تواند درخت‌ها را قطع کند و در آن برج‌سازی انجام دهد. براساس طرح تفصیلی کاربری این پهنه‌ها باغ بوده و تغییر نخواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز