خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار و با حضور ولایتی؛

درمان بیماران مبتلا به آسم و اولین ترموپلاستی در بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۲۲۷

برای اولین بار و با حضور ولایتی، درمان بیماران مبتلا به آسم مقاوم و اولین ترموپلاستی در سطح کشور زیر چتر حمایتی بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شد.

به گزارش ایلنا، ترموپلاستی یکی از روندهای جدید درمان غیر دارویی آسم است که توسط دکتر "عاطفه عابدینی" و دکتر "اردا کیانی" فوق تخصصان ریه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری پنج شنبه ۱۸خردادماه برای اولین بار در سطح ایران بر روی یک بیمار مبتلا به آسم مقاوم با حضور دکتر ولایتی، گروه بیهوشی و اساتید برونکوسکوپی در بخش برونکوسکوپی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، انجام شد.

دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص این موفقیت و در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت : این اولین باری است که چنین موفقیتی در کشور برای درمان بیماری آسم مقاوم به دست می آید.

ولایتی در همین ارتباط افزود: شیوع آسم در ایران حدود ۸ تا ۱۰ درصد است که ۱ درصد آنان مبتلا به آسم مقاوم هستند و استفاده از درمان با ترکیبات کورتنی که شیوع دارد نیز عوارض جدی به دنبال داشته ضمن آن که درمان قطعی هم محسوب نمی گردد و این شیوه برای اولین بار و با استفاده از ترموپلاستی برای درمان قطعی استفاده می شود که شیوه ای جدید در دنیا محسوب می گردد و توسط متخصصان این بیمارستان آغاز شد .

این روش درمان برای اولین بار در بخش برونکوسکوپی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در سطح ایران بر روی بیمار مبتلا به آسم مورد استفاده قرار گرفت. تروموپلاستی با روش رادیوفرکونسی (Radiofrequency) و ایجاد ۱۸ وات گرما معادل ۶۵۰ باعث از بین رفتن عضلات صاف اطراف برونش در افراد مبتلا به آسم می شود که این امر موجب گشاد شدن راه های هوایی و درمان بیماران می گردد. در این روش به علت اینکه درمان از مجاری ریز هوایی آغاز می شود و عمل طولانی و قابل انجام برای کل ریه نمی باشد، ریه را به ۳ قسمت تقسیم کرده و در ۳ جلسه به فواصل ۳ هفته انجام می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز